Kuih Paling Senang Nak Buat dan Murah

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Kuih Sagu

Kuih ni la aku rasa paling senang..... baru aku tahu..... itu pun lapan tahun yang lepas, bila rakan serumah ku buat...

Bahan-bahan
Sagu
Gula + garam
Sirap
Nyiur

Cara-cara
Cuci sagu dan campurkan dengan sirap masak hingga kembang. Boleh guna sagu yang dah bewarna lagi senang. Nak kukus pun boleh.... masukkan sikit gula dan garam (kalau nak).... bila dah kembang masak lumurkan dengan nyuir....

Siap!!!

5 comments:

  1. Ni salah satu favorite PC kak...hihi...sedap kalau banyak kelapa parutnya...

    ReplyDelete
  2. ya allah dapnyaaa uhuhu nape sng sgt ni hahahaha ok qila sgt loser huhu besok nk mintak tlg umi buatkan takpun mesti dia beli je kalau dia malas lyn my craavings haha

    ReplyDelete
  3. Lissa suka makan kuih ni !. tak tau pula senang nak buat. hahahaha

    ReplyDelete

Give your inspiration here and thank you.

Powered by Blogger.