Kuih Paling Senang Nak Buat dan Murah

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Kuih Sagu

Kuih ni la aku rasa paling senang..... baru aku tahu..... itu pun lapan tahun yang lepas, bila rakan serumah ku buat...

Bahan-bahan
Sagu
Gula + garam
Sirap
Nyiur

Cara-cara
Cuci sagu dan campurkan dengan sirap masak hingga kembang. Boleh guna sagu yang dah bewarna lagi senang. Nak kukus pun boleh.... masukkan sikit gula dan garam (kalau nak).... bila dah kembang masak lumurkan dengan nyuir....

Siap!!!

Previous
Next Post »

5 Give your inspiration

Click here for Give your inspiration
PeRdU cINta
admin
December 9, 2015 at 12:32 AM ×

Ni salah satu favorite PC kak...hihi...sedap kalau banyak kelapa parutnya...

Reply
avatar
Aqilah Azmi
admin
December 9, 2015 at 1:52 AM ×

ya allah dapnyaaa uhuhu nape sng sgt ni hahahaha ok qila sgt loser huhu besok nk mintak tlg umi buatkan takpun mesti dia beli je kalau dia malas lyn my craavings haha

Reply
avatar
Mizz Aiza
admin
December 9, 2015 at 8:36 AM ×

Senang dan sedap tu.. ;)

Reply
avatar
December 9, 2015 at 11:56 AM ×

Lissa suka makan kuih ni !. tak tau pula senang nak buat. hahahaha

Reply
avatar
Sarah lalala
admin
December 13, 2015 at 9:00 PM ×

ermmm dappnya!

Reply
avatar

Give your inspiration here and thank you. ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment