Al Quran Era Rasulullah SAW

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Sumber di sini

Cetakan Quran yang ditulis semasa hayat Nabi Muhammad saw, yang telah disembunyikan di Perpustakaan Negara Berlin selama bertahun-tahun telah terbukti secara saintifik milik era Nabi. Dikaji di dalam makmal di Zurich, tujuh kertas halaman kertas Quran cetakan skrip ditulis antara tahun 606 dan 652.

Menurut laporan akhbar Maerkischer Allgemeine Zeitung, jurucakap Perpustakaan Negeri Jeanette lamblia, salinan-salinan telah diperiksa sebagai sebahagian daripada projek jangka panjang yang besar yang dikenali sebagai "Corpus Coranicusm" dan dianalisis di makmal Zurich. Projek ini mengkaji semua naskhah al-Quran di seluruh Eropah.

Ini cetak tertentu al-Quran disimpan di Perpustakaan Negeri selama lebih 100 tahun. Kesan tersebut asalnya sebagai sebahagian daripada warisan pusaka kepada seorang ahli sains Mesir telah dianggap dibawa ke Jerman, aeither pada abad ke-akhir lain yang patut -19 atau awal abad ke-20.

Sumber : Worldbuletinnet




2 comments:

  1. Ya... Sebenarnya banyak khazanah dunia islam yg di sorok oleh barat. Mereka mengkaji dan sengaja sembunyikan agar keistimewaan dan kehebatan tamadun Islam tidak terdedah.

    ReplyDelete

Powered by Blogger.