Kerana Aku Yang Cuai

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Tadi masa kakak mandi tiba-tiba aku dengar air kat paip tu berhenti...
Dia keluar, aku tanya

"kakak dah ambil wudud"
 "dah"... 

lepas tu kakak tanya

"mama bayar air tak"... 
"haa" 
"mama bayar air tak" 
"kenapa" 
"air kat paip tu tak ada"

 aku heran la air kena potong ke, baru jer bayar bil.... walaupun ada tunggakan.... takkan kena potong...

kemudian....

Ya Allah baru teringat aku tak tutup air mesin basuh..... mesin basuh manual petang tadi tengah masak buka air mesin lupa nak tutup, dek hujan tak dengar air tu terbuka.... terus ke dapur tengok cair tu dah perlahan keluar.... habis air kat tangki....

Memang kecuaian ku.... erm.... cuai sangat la mu ni....



6 comments:

  1. Akibat kecuaian sendiri...kena tunggu air tangki penuh le jawabnya... :-D

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhu... betul tu.... padan muka ku ....

      Delete
  2. ada hikmah cuai ni.. next time dapat berjaga jaga =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup sis... hikmah tuk diri sendiri yg pelupa ini, kena lbh peka...

      Delete
  3. Ada hikmah kak...nanti kita akan ingat sentiasa dan tak ulang semula in sha Allah..

    ReplyDelete
  4. Lupa dan cuai tu memang sifat manusia.. Cuma kena berdoa agar tak selalu terjadi pada kita..

    ReplyDelete

Give your inspiration here and thank you.

Powered by Blogger.