Kerana Aku Yang Cuai

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Tadi masa kakak mandi tiba-tiba aku dengar air kat paip tu berhenti...
Dia keluar, aku tanya

"kakak dah ambil wudud"
 "dah"... 

lepas tu kakak tanya

"mama bayar air tak"... 
"haa" 
"mama bayar air tak" 
"kenapa" 
"air kat paip tu tak ada"

 aku heran la air kena potong ke, baru jer bayar bil.... walaupun ada tunggakan.... takkan kena potong...

kemudian....

Ya Allah baru teringat aku tak tutup air mesin basuh..... mesin basuh manual petang tadi tengah masak buka air mesin lupa nak tutup, dek hujan tak dengar air tu terbuka.... terus ke dapur tengok cair tu dah perlahan keluar.... habis air kat tangki....

Memang kecuaian ku.... erm.... cuai sangat la mu ni....



Previous
Next Post »

6 Give your inspiration

Click here for Give your inspiration
December 4, 2015 at 9:11 PM ×

Akibat kecuaian sendiri...kena tunggu air tangki penuh le jawabnya... :-D

Reply
avatar
December 4, 2015 at 9:43 PM ×

ada hikmah cuai ni.. next time dapat berjaga jaga =)

Reply
avatar
Sheila Adziz
admin
December 4, 2015 at 10:08 PM ×

huhu... betul tu.... padan muka ku ....

Reply
avatar
Sheila Adziz
admin
December 4, 2015 at 10:09 PM ×

yup sis... hikmah tuk diri sendiri yg pelupa ini, kena lbh peka...

Reply
avatar
PeRdU cINta
admin
December 4, 2015 at 10:28 PM ×

Ada hikmah kak...nanti kita akan ingat sentiasa dan tak ulang semula in sha Allah..

Reply
avatar
Maria Firdz
admin
December 4, 2015 at 10:28 PM ×

Lupa dan cuai tu memang sifat manusia.. Cuma kena berdoa agar tak selalu terjadi pada kita..

Reply
avatar

Give your inspiration here and thank you. ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment