5 Produk Merawat Jeragat dan Jerawat Paling Berkesan



بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم


5 Produk Merawat Jeragat dan Jerawat Paling Berkesan  / Allhamdulillah, industri kecantikan di Malaysia kian semakin meningkat dengan produk-terduk yang berkualiti. Apa yang saya maksudkan produk kecantika berkualiti adalah hasil daripada penyelidikan serta pembangunan produk untuk mengeluarkan sesuatu produk. Ia tidak termasuk produk yang dibeli secara pukal dan dibungkuskan dengan menghasil nama tersendiri. 


Banyak Pakar
Produk yang berkualiti lahir daripada mereka yang pakar dalam perindustri kecantikan dan mengalami proses ujikaji atau reserch and development (R & D) bagi menghasilkan sesuatu produk. Untuk menghasilkan produk berkualiti ini mestilah dibuat oleh pakar yang terlatih. Seperti mana doktor merawat pesakitnya begitu juga dalam bidang industri kecantikan mesti ada pakar yang berwibawa yang arif dan bijaksana dalam bdang ini. Dengan hasil pengajian dan penyelidikan maka lahirlah pelbagai produk tempatan yang berkualiti. Oleh itu produk-produk ini yang boleh pengguna gunakan.

5 Produk Serum di Malaysia Untuk Kulit Yang Sihat
Walau pun banyak produk di pasaran terutama produk antarabangsa yang harganya mungkin lebih mahal berbanding produk tempatan, namun produk tempatan juga tiada bandingannya, dan semakin setanding dengan kualiti produk antarabangsa. Tidak salah rasanya sebagai pengguna kita belajar, mengetahui dan mengenali produk kecantikan tempatan yang juga berkualiti hasil daripada R & D. Antara produk kecantikan tempatan untuk kulit yang sihat seperti:

1. GARNIER Sakura White Ultimate Serum (50ml) 




GARNIER Sakura White Ultimate Serum (50ml) boleh membuatkan kulit anda lebih lembut dan licin. Serum ini diekstrak dari bunga sakura yang sangat popular di Jepun. Ia membantu dalam mencerahkan parut di wajah dan bertindak 3 kali ganda untuk mencerahkan wajah anda. Bukan sahaja itu, serum ini juga dapat memudarkan garis halus di wajah dan memastikan kulit lebih tegang supaya tampak sentiasa muda. Anda boleh mendapati produk ini secara atas talian (online) Watson (drugstore) berhampiran dengan anda.

2. L'Oreal Men Expert Hydra Power Serum 50ml



Selain itu juga, bukan sahaja golongan wanita malah golongan adam juga perlukan kulit yang sihat. Oleh itu, L'Oreal Men Expert Hydra Power Serum, diproduksikan khusus untuk golongan adam bagi memberikan kesihatan kepada kulit wajah yang sering dialami iaitu masalah kering selepas mencuci muka. L'Oreal Men Expert Hydra Power Serum, mampu memberi kelembapan dengan mengunci air di dalam kulit. Ia adalah untuk memastikan air sentiasa ada di dalam riang roma wajah golongan ada dan mengelakan daripadapenghidratan untuk jangka panjang. Justeru proses ini mampu menghindari penghidratan kerana ia diperkayakan dengan bahan bermanfaat serta berkualiti iaitu asid hyaluronik.

Selain itu juga golongan adam yang sinonim dengan gaya hidup aktif, L'Oreal Men Expert Hydra Power Serum mampu memberi perlindungan kepada kulit wajah terdedah daripada pancaran matahari yang banyak. Ini adalah kerana serum ini tidak berminyak, tidak melekit dan murah memberi serapan ke dalam kulit wajah.

3. NANO White Dark Spot Corrective Serum (30ml) 


NANO White Dark Spot Corrective Serum (30ml) ditawarkan di farmasi drug store (Watson) berdekatan anda. Serum ini diperkayakan dengan Vitamin C, Tea Tree Oil serta alga laut yang berfungsi memperbaiki masalah parut jerawat, pigmentasi dan mengurangkan kadar pertumbuhan jerawat akan datang. Selain itu juga ia juga dapat menghalang penghasilan minyak berlebihan terutamanya pada anda yang mempunyai masalah kulit berminyak.

Dengan Nanotechnlogy, Omega White-C dan ekstrak natural, serum ini berkesan untuk mencerahkan dan menyerap masuk ke dalam lapisan kulit untuk menghapuskan bintik hitam serta tona kulit menjadi sekata. Kulit anda akan menjadi lebih cerah dan bermaya. 

4. COSMODERM Luminous Pearl Brightening Night Serum (30ml)


COSMODERM Luminous Pearl Brightening Night Serum (30ml) iniboleh juga dibeli secara atas talian di shopee.com selain di farmasi serta Watson, Guardian sebagainya. Ia membantu kulit lebih sihat dan cerah, muda dan juga licin. Ini adalah kerana kandungan serum ini yang diperkayakan menerusi ramuan bermutu dan berkualiti seperti sel stem epal, kolagen, lidah buaya dan biji minyak rosehip, bahan-bahan yang kaya dengan anti-oksidan berfungsi juga memperbaharui sel kulit dan juga mencerahkan kulit dengan selamat. Selain itu serum ini juga selamat digunakan oleh ibu hamildan sesuai untuk pelbagai jenis kulit. Jika digunakan secara konsisten insyaaAllah hasil yang diidamkan akan berkesan.


5. DR. BEAU Pure Natural Skin Oil (20 Soft Gel)


Jika serum-serum yang saya jelaskan di atas adalah didatangi dalam cecair, namun DR. BEAU Pure Natural Skin Oil ini diproduksikan dalam bentuk gel lembut. Dan.... saya adalah pengguna serum DR. BEAU Pure Natural Skin Oil.  Saya mula diperkenalkan dengan serum ini dari tahun lepas. Sejujurnya ini serum pertama saya guna. Sebelum ini memang banyak serum saya tahu kewujudannya namun, tidak mengambil langkah drastik untuk mencuba. Dek gaya hidup saya yang tak seberapa nak mengamalkan kecantikan ini, dengan keterbatasan pelbagai aspek, saya memang tidak mengamalkan apa-apa serum. Allhamdulillah serum ini juga mampu milik bermula harga RM66 dengan 20 tablet soft gels.



APA ITU Serum Vitamin E DR. BEAU

Sejak diperkenalkan pada penghujung 2015, lebih 300,000 botol telah terjual. Ramai rakyat Malaysia telah kami bantu. DR. BEAU juga tidak asing lagi dikalangan pengguna dari luar negara seperti China, Taiwan, Brunei, Thailand, Singapore dan Indonesia.


Diperbuat dari ekstrak herba-herba semulajadi dan dirumus khas oleh kilang tempatan. Produk keluaran bumiputera ini diyakini halal dan bukan berbentuk bahan kimia berbahaya.

Adunan berkualiti premium adalah dari formulasi bioteknologi terkini yang menggunakan teknologi pemprosesan penyulingan molekul dan pengekstrakan superkiritial yang disahkan dan dijamin selamat oleh Kementerian Kesihatan Malaysia.

 
Dengan tema yang digunakan iaitu:

Dengan Serum Premium Vitamin E DR. BEAU Kulit Berjerawat dan Berjeragat

Jadi Licin seawal 3 hari

Kandungan dan Ramuan Dr Beau
Kandungan Serum ini adalah terdiri daripada:
~ ekstrak rosehip oil
~ ekstrak argan oil
~ ekstrak almond oil
~ ekstrak apricot kernel oil
~ ekstrak wheatgerm oil
~ ekstrak evening primrose






Cara Menggunakan DR. BEAU

  1. Cuci bersih wajah anda dengan pencuci muka. Lap bersih muka, dan sapukan Serum Vitamin E DR. BEAU rata ke seluruh muka. 
  2. Tekan tekan sedikit supaya vitamin cepat meresap. Digalakkan pakai waktu pagi dan malam sebelum tidur.  

Jom saksikan video ni, Dr. Berum Vitamin E serum ni apa yang menarik cara menggunakannya

 
Anda juga boleh gunakan serum Dr. Beau ni sebagai foundation sebelum mengenakan make up. Dan apa yang paling saya suka saya gunakan serum Dr. Beau ini sebagai penawar kepada masalah ulser mulut saya. Allhamdulillah, ia berkesan apabila sehari kemudian ulser saya mula mengecut. Sebab ia di ramukan dengan ramuan yang semulajadi, saya confident dan ia boleh dikenakan di dalam mulut.


Anda boleh menggunakan separuh daripada 1 ampule ini untuk sekali penggunaan atau anda boleh juga guna sebiji sekali pakai.


Hasil daripada maklum balas para pengguna, pengguna rata-rata bersetuju dengan tujuan mereka memilih DR. BEAU adalah faktor-faktor seperti:


@Jeragat Kronik

@Jerawat dan Parut Jerawat

@Kulit Kusam

@Kulit Menghitam Kerana Sinaran Matahari

@Lebam Bawah Mata

@Kulit Kering

@Kulit Berminyak

@Pori Terbuka

@White Head & Black Head

@Kulit Melecur


Testimoni Dr. Beau
Jom tengok tengok testimoni pengguna tentang R. BEAU Pure Natural Skin Oil pula apa kata mereka.

 

"ada tak kawan2 yang berjerawat dan parut macamni. tolong dia ya. tag ig dia
erm...." "lain betul glowing bila dah guna ni guys"


Allhamdulaillah dengan izin Allah nampak keberkesanan penggunaan DR. BEAU Pure Natural Skin Oil ini oleh para pengguna. Bukan itu sahaja tau, seleberiti juga turut menggunakan serum Dr. Beau ni juga. Mereka juga berpuas hati dengan produk ini. 



Antara seberiti yang menggunakan Dr. Beau ini seperti Wan Shamila, Rosnah Johari, Kahiril Anuar dan ramai lagi....

So, anda bila lagi untuk mencubanya, walaupun tak ada jerawat atau kalau ada pun cuma parut jerawat (bukan parut hati la).... hehehe, boleh cuba bagi menjernihkan lagi kulit anda... Untuk mendapatkannya boleh terjah dan hubungi matlumat di bawah ini.


LAMAN WEB 
https://drbeau.com.my/


FACEBOOK 



INSTAGRAM 



YOUTUBE 


TELEFON
016 9633443

KAWASAN COD
Kuala Lumpur & Selangor 

MAKLUMAT SYARIKAT
Teja Herbs (002215435 -D)
No. 16-1 Jalan Equine 10C, Taman Equine, 43300 Seri Kembangan, Selangor


 


10 comments:

  1. wow..terbaik serum ni..rugi xcuba..:)

    ReplyDelete
  2. Ika tak pernah cuba lansung pakai serum. Teringin jugak nk pakai. Hee nanti boleh cuba.

    Ika datang singgah sini kak sha https://ikashoid.blogspot.com/2019/02/book-haul-feb-2019.html

    ReplyDelete
  3. serum nano tu sy pernah cuba.. best...

    ReplyDelete
  4. terbaik btol. mek pun dah mencubanya sendiri.

    ReplyDelete
  5. Owh boleh rawat jeragat jugak rupanya. bagusnya produk ni.

    ReplyDelete
  6. Nampak dari testimoni memang bagus produk ni :)

    ReplyDelete
  7. Bagusnya. Sebab boleh dikombinasikan dengan make up.

    ReplyDelete

Powered by Blogger.