I am Grateful

I am Grateful / Allhamdulillah, subhanallah.... Bila saja melangkah, kaki memijak tanah, keluar daripada kereta, berjalan menunju ke bangunan yang tersergam indah, kemudian disapa dari dalam kereta yang berlalu melintasi diri, melamai tangan menunjuk arah, maka dia tahu akan maksudnya..... Tersenyum dan disapa pula oleh sahabat, pergi cafe mana? kat hujung sana! angguk bermaksud faham.


Allhamdulillah
Di pagi hari mengisi perut sambil erkongsi masalah persekolahan anak-anak, masalah kerja dan masalah pelajaran. Baru dapat meluahkan apa yang terjadi dua hari lepas kepada saya, dan berkongsi pandangan...

Allhamdulillah
ila kaki melangkah masuk ofis, memeranikan diri menelefon penyelia yang disayangi. Dia pun mungkin risau tentang saya. Allhamdulillah saya ok. Dan kami gelak.... Allhamdulillah dia pun ok walaupun kecewa dengan apa yang berlaku dua hari lepas.... It's ok nanti kita jumpa. InsyaaAllah akan sambung apa yang patut di buat kemudian.

Allhamdulillah
Saya cuba sedaya menguatkan semangat diri yang pada mula sedikit rebah. Namun, sudah boleh menahan diri dan gembira dengan apa yang ditakdirkan ini kerana banyak salah dan silap saya. 

Indahnya kalau rasa syukur itu menusup di jiwa. Ketenangan mula menerjah. Tak perlu patah kata. Apa pun berlaku, terima kasih, syukur dipanjangkan. Itu susunanNya yang maha Pengasih lagi maha penyayang. 

Allhamdulillah.....

I am Grateful.........

Uols pun, I know you were grateful too.

1 comment:

Powered by Blogger.