Shopping Di Lazada

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Shopping Di Lazada / Allhamdulillah. Lazada ni selalu ada sale. Saya ni bukan kaki shopping... hehehe.... memandangkan keperluan terpaksa juga bershopping. Sejak tahun lepas kakak Amani duk tanya saya "mama ada duit ke?"... kalau mama ada duit mama belilah telekung kat kakak. Telekung kakak dah singkat. Ye la.... last saya beli telekung kat dia masa dia 6 tahun, sekarang dah sepuluh tahun. Sama la dengan telekung saya rasanya dalam 4, 5 tahun cam tu la last beli. 

Alhamdulillah...
Ada rezeki, Allah permudahkan dapat juga beli telekung. Mesti kena beli 3 pasang, saya, kakak Amani dan kak ngah Zara Adelia. Kalau tak kak ngah ni dia menangis saja kalau kakak ada barang baharu. So, saya pilih Lazada bukan platform lain masa tu, dalam bulan lepas sebab ada yang saya rasa berkenan. 

Semua nak warna lain-lain.... Kakak Amani pilih turqoise, saya pilih sweet purple dan kak ngan Adelia pilih pink belacan... Bila dapat telekung baharu seronok la anak-anak.... excited nak solat pun lain macam.... Masa ni saya beli harganya RM23.... 

Tapi saya beli dengan seller yang berbeza, kalau tengok waktu deliver tu tak sama hari kan. Yang kakak punya kainnya sangat elok, tebal dan cantik. Cutting dia pun cantik.... tapi yang saya dan kak ngan Adelia punya kainnya agak nipis... Telekung saya pun cutting tak elok dan tuk bukaan muka pun besar.... lepas tu lak cutting senget, kiri dan kanan dan sama bila pakai agak tak balance.... hehehe.... tak pa la, nak buat camana, beli barang tak nampak kan... ada la tu sekali elok sekali tak elok. 


Cuttingnya menyerong


 yang ni lak bawah teleung kiri kanan tak sama

Itu dah pro and cont bila membeli di atas talian ni.... Apa pun dengan harga yang ditawarkan memang itu yang dapat berbanding dengan telekung kakak harga sama tapi cantik dan elok.... tu adalah normal...

Apa pun saya bersyukur apa yang ada... Allhamdulillah.....


1 comment:

  1. betul tu, kalau jenis cerewet tu janganlah beli online haha

    jemput join : http://www.shfyqhazhr.com/2018/06/giveaway-suka-suka-by-shfyqhazhrcom.html

    ReplyDelete

Powered by Blogger.