Tips Senang Tenang Dan Bahagia

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Allhamdulillah...
Allah Ya Rahman Ya Rahim.... Dah tiga hari rumah saya tanpa televisyen.... seronok anak-anak tak sebut pun nak tengok tv. Malam mereka buat kerja sekolah, dan terus tidur...

Dan saya juga tanpa perlu fikirkan apa cerita yang nak tengok.... muahahaha..... Itu yang penting. Kosongkan fikiran dengan tv. Aplikasi wassup dah berbulan-bulan saya tak ada. Tak perlu juga saya fikir apa yang viral ke tidak.... Hanya blog dan facebook yang saya terjah.

Pengajian saya sampai ke penghujung semoga akan dapa selesai pada tahun ini. Jadikan ia sebagai platform untuk saya menyampaikan ilmu. Pagi tadi saya walking dan menghirup udara segar di sekitar pusat sukan, padang golf UUM.... Ya Allah, saya mohon sebagai mana tumbuhan menghijau itu hidupnya sentiasa taat kepada Allah swt, memberikan oksigen kepada manusia dan binatang, jadikan saya seperti itu untuk memberi khidmat apa yang Allah pinjamkan kepada saya....


Seronok tengok kehijauan UUM.


Tips Senang, Tenang dan Gembira Dengan Semua Makhluk
Semasa walking walaupun keseorangan, saya ditemani pokok menghijau. Saya bagi salam pada mereka! Saya tahu mereka faham! Dan disetiap langkah perjalanan saya, akan akan bagi salam pada mereka walhal rumpun sekali pun..... Cuba anda buat, anda akan rasa satu perasaan yang tidak dapat digambarkan, mereka faham apa yang kita ucapkan.


Deruan air ini antara mercu UUM


Bersantai di tepi padang bola UUM


Musim bunga di UUM yang sangat cantik


Bunganya cantik berseri-seri
Warnanya putih pink bukannya Qu Puteh 
Lima hari seminggu saya di sini
Kalau tidak di USM, UUM la ku tempat menoreh


Ini suasana biasa, monyet-monyet menjadi teman



Ini juga salah satu tanda mercu UUM

Cantik segak puteri ku berdua


Deruan air dan tumbuhan menghijau menjadi tenang dan damai...









Gambar koleksi peribadi



3 comments:

  1. thanks kak... InshaaAllah nanti nak try.... UUM mmg cantik dgn alam semulajadinya kan.. :D

    ReplyDelete
  2. cantiknya padang golf UUM nikmati pandangan hijau yg damai...salam yg diberi tentu disambut segenap kejadian Allah yg taat.

    ReplyDelete

Powered by Blogger.