Subhanallah Hebatnya Dia

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Allhamdulillah...
Subhanallah, terima kasih Ya Rabb

sumber google

Apa berlaku saya sudah semakin matang. Bab kata AkuPenghibur salah satu tanda-tanda kematangan tidak mudah cepat melatah dapat mengawal perasaan. Sebelum ni memang saya jenis emosi. Bila dapat mengawal emosi.... perghhh rasa satu macam yang mengembirakan sangat! Bak kata retis tak cepat melatah.

hikhik

Betul la, the power of zikir. Baca sini dan sini. Semoga kita semua diberi sentiasa kekuatan untuk mentaatiNya, mengingatiNya, menyebut-nyebut namaNya...

InsyaaAllah apa jua masalah mendatang, tentu beres. Tapi ada juga yang tak beres, walaupun tak beres. tetap hati rasa beres dan tenang.

Tak caya baca sini!. Hakikatnya hidup saya seorang hamba.

Kesulitan, kesempitan, itu adalah bunga hidup. Tanpa rasa bermasalah, stress, huru-hara, marah, geram, gelisah dengan menyeru namaNya, ketenangan yang di cari akan menjelma.

Allahuakhbar, indahnya bagaimana

Kesempitan itu terasa lapang,
Kepanasan itu terasa dingin,
Kepayahan itu terasa senang,
Kejauhan itu terasa dekat,
Kesulitan itu terasa mudah,

Hakikat hidup sebagai hamba, untuk menjadi hamba pun saya belum lepas, tapi on going dengan apa yang dilalui ini mematangkan saya, menguatkan keyakinan saya terhadap Ilahi.

Seronok dan tenang sangat

Ingat!

"Allah itu dekat dengan kita lebih dekat adri urat leher"


sumber google

Apa yang berlaku Allah mahu hapuskan dosa kita menambahkan pahala kita, menaikkan mangkat kita dekat denganNya, kera Dia Ya Qareb Yang Maha Dekat selalu menarik kita dekat denganNya dengan ujian yang diberikan.

Yang penting itu tanda Allah sayang kita.

Itulah Allah Ya Rahman, Ya Rahim, Ya Waddud..

Allhamdulillah....




1 comment:

Powered by Blogger.