Resepi Sup Perut Air Asam Fuhhhh

Sup Perut Air Asam Fuhhhh / Allhamdulillah.... dek rezeki raya Korban, dapat perut, daging dan tulang-belulang.... hehehe.... Yang ni saya paling suka. Lum pernah buat air asam. Selama ni makan kat kampung orang lain yang buat. Kali ni dah beraya sendiri tanpa mereka, buat la sendiri..... kekeke.... 

Sup perut air asam 2nd time cuba

Rupanya senang yang amat! Aduihhh... itu pun macam susah ke! selama tahu duk makan jer ingatkan susah le nak buat air asam. Ngan google jer leh dapat semuanya. Mudah sangat nak buat rupanya. 

Sup perut air asam 1st time cuba

Kali pertama buat, awat rasa pahit..... Kelmarin balik kerja buat lagi. Rupanya yang pahit tu belacan. Agaknya belacan kat rumah saya tu dah lama.... huhu.... harus le rasa pahit. Kali kedua dengan belacan yang baru balik beli dari kedai,,, fuhhhh.... sedapnya, tapi tak meletup sangat dari yang pertama sebab saya guna 4 biji cili sahaja.... Itu pun, husband dan anak-anak duk pedas-pedassss.... Diorg tu tak makan pedas. Saya ni makan pedas! harus le pedas bagi diorg....

Resepi Sup Perut Air Asam


Ini je la resepinya bukan susah sangat. Cili padi, belacan garam, gula, saya guna sedikit serbuk ayam knorr, air limau nipis.... Semua tu tumbuk kecuali limau nipis..., then masukkan dalam air rebusan perut, perahkan asam limau nipis..... Siap!

Kalau ada kue teow ke, bihun ni lagi best..... hehehe

Apa pun, syukur Allhamdulillah.... Uols ada nak kongsi resepi selain apa yang saya guna kat atas tu boleh kongsi k....


5 comments:

  1. Lagi pedas lagi sedap kan kak..huiii..pedas2 masam..

    ReplyDelete
  2. Tak pernah makan yang masak cengginie..

    ReplyDelete
  3. nampak menyelerakan, tak pernah rasa ag

    ReplyDelete
  4. Nampak macam sedap, tetapi Tarot memang tidak makan bahagian2 organ

    http://tarotthefool.blogspot.com/2018/08/what-to-see-do-eat-best-activities-in.html

    ReplyDelete
  5. abe kie tambah bawang merah..ada lg tu dlm freezer..x abis..

    ReplyDelete

Give your inspiration here and thank you.

Powered by Blogger.