20 Ogos 1980 Saya Dilahirkan

20 Ogos 1980 saya dilahirkan / Terima mie n papa saya melahirkan saya ke dunia ini. Terima kasih Ya Rabb Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Jarang saya celebrate hari lahir sampai dah jadi isteri or mak budak pun. Nothing to special pun. Sejak kecil saya tak pernah diamukkan dengan birthday party or segalanya. Mak ayah pun tak pernah wish, and bila dah masuk alam sekolah menengah la ada sahabat-sahabat yang bagi hadiah.

1st time celebrate birthday

1st celebrate hari jadi masa umur 21 tahun itu pun bersama rakan-rakan seperjuangan senior semasa di Uitm dahulu. Masa tu habis shooting for short film. It's a vrapppp.... My producer Nor Zizie Zulkifle (lecturer theater in Uitm now) dan director Khir Rahman, keluarkan kek besday... huhu.... terharu sangat. So, appreciated. Itu la kenangan terindah saya rasakan. Dah berpenant bekerja shoting, tidur pun tak terjaga bila dah masuk set. Macam-macam kena handle, bila dah vrapppp di sambut dengan satu kek bersama sahabat dan rakan senior rasa macam seronok yang amat!


Ia memori tak mampu saya padamkan di dalam ingatan ini. Masa belajar lah sangat seronok. Bermula dari semester dua sehingga lah semester keenam saya diajar dengan shooting. Bermula daripada satu production as a make up artist, dari situ mana-mana production nak shooting akan cari saya as a make up artist. Of course banyak kena buat research bila dah dapat skrip, apa make up effect yang harus saya buat.

Dah kini, jangan cakap pasal make up nak pakai lipstik pun banyak kali fikir kalau ada keperluaan untuk apa-apa kes baru saya keluar dengan pakai lipstik... huhu.... dulu kalau tiba time raya, make mami saya, makcik dan my cousin ambil turn untuk make up. Sekarang mungkin saya dah jemu dengan semua tu, saya biar ia berlalu.

Bab make up effect

Banyak benda yang saya belajar dan belajar, tast pertama saya masa tu buat darah. Ambil resepi dengan make up artist profesional balik umah sewa buat dan buat sampai nampak the real blood.... Dari babak ke babak saya akan buat treatment apa make yang diperlukan pada setiap watak.

Dari make up artist kepada seorang producer!

Semester 4 saya dipertanggungjawabkan sebagai producer handle satu short film, yang bestnya make up artist saya masa tu Farid Kamil.... jangan tak percaya tau.... dan sekarang dia ntah siapa-siapa..... saya masih di sini!

Apa yang saya alami dulu, itu semua kehidupan yang dilalui dengan susunanNya yang cukup indah, memberi saya satu kematangan dan permulaan perjalanan hidup saya mendatang. Dan kini, seterusnya insyaaAllah matlamat kita hanya satu, semua mahu pulang ke kampung akhirat dengan jayanya. Make sure apa yang kita lakukan adalah berada pada landasan yang betul... InsyaaAllah....

Selamat Hari Lahir Sahabat Blogger saya Husniey Husain!

Aminnn....


4 comments:

  1. happy belated birthday!

    https://messarah.blogspot.com/2018/08/movie-review-game-night-uninvited-crush.html

    ReplyDelete
  2. Happy belated birthday, kak :)

    ReplyDelete
  3. Happy Belated Birthday! Sekali sekala celebrate pun seronok biar berapa pun usia kita :)

    --------
    Adakah anda masih lagi mencari-cari apakah supplement atau vitamin yang sesuai semasa mengandung?

    Lain ibu lain ragamnya. Pelbagai cabaran harus ditempuhi dalam tempoh kehamilan. Ibu yang mengandung memerlukan supplement atau vitamin yang lengkap bernutrisi bukan sahaja untuk ibu mengandung malahan untuk tumbesaran yang sihat anak dalam kandungan.

    https://www.celikvitamin.com/blog/set-kehamilan-lengkap-shaklee/

    ReplyDelete
  4. happy beleted besday kak sheila

    ReplyDelete

Powered by Blogger.