REZEKI PERCUMA

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

REZEKI PERCUMA // Allhamdulillah, kelmarin bila balik dari ofis ada envelope terselit kat pagar rumah... Bila nak buka pagar saya tengok ada sampul surat dari  susu anlene.malaysia... rupanya, anlene hantar sample susu percuma....

google image

Kemudian, jiran lak datang bagi ikan talang masin.... Semasa nak balik rumah, saya dan husband pergi kedai sayur cari bunga kantan.... memendangkan check up saya kelmarin, berat badan saya tak meningkat disebabkan saya tak berapa lalu nak makan dan memilih makanan, bila balik kerja saya cakap kat husband nak makan asam pedas dan suruh dia masak..... Kami singgah kedai cari bahan-bahan, tapi bahan utama daun kesum dan bunga kantan tak ada.... Semua kedai tak ada.... bermusim ke, stok tak ada saya pun tak tahu.... terbantut la hajat nak makan asam pedas suami.... saya pun dah blur tak tahu nak makan apa, Allah Ya Baari' je la.... 

google image

Tapi bila jiran bawa ikan talang masin, saya kata ok la makan ke nasi dengan ayam goreng dan ikan talang masin..... Malam tadi saya tambah tiga kali makan nasi ayam goreng dan ikan talang masin... tak la banyak sangat makan ikan talang tu, risau lak kalau ada efek ke apa.... Allhamdulillah rezeki percuma dari Allah Ya Razzaq.... Murahkan rezeki jiran saya Ya Allah.... kurniakan mereka syurgaMu.... 

Kasih sayang Allah tak terhingga buat kitakan.... Subhanallah.... Hanya kita sahaja yang selalu leka dan lalai mentaatiNya... Semoga kita bermuhasabah diri setiap masa..... Terima kasih Ya Rabb....


Previous
Next Post »

6 Give your inspiration

Click here for Give your inspiration
PeRdU cINta
admin
January 24, 2017 at 2:56 PM ×

Sedap tu kak ikan talang masin..perahkan limau kasturi..fuh..masak lemak + nenas pun sedap..rezeki kan kak..kadang kita tak jangka..semua dengan izinNYA..

Reply
avatar
Kakcik Nur
admin
January 24, 2017 at 2:57 PM ×

Alhamdulillah...rezeki jangan ditolak... :)

Reply
avatar
Ana Fatihah
admin
January 24, 2017 at 4:46 PM ×

Seronok dapat rezeki percuma ni kan.. Alhamdulillah.. :)

Reply
avatar
MisDiarios
admin
January 24, 2017 at 7:49 PM ×

woww seronoknyaa alhamdulillah rezeki :D

Reply
avatar
January 25, 2017 at 9:11 AM ×

ikan talang masak kari pun sodap gak tau..

Reply
avatar
aRz MoHa
admin
January 25, 2017 at 7:44 PM ×

alhamdulillah rezeki....semoga terus dimurahkan rezeki


Reply
avatar

Give your inspiration here and thank you. ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment