Kenapa Kita Di Suruh Jangan Tengok TV

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Guru saya pesan "jangan tengok tv".... "jangan tengok tv"..... saya tahu kenapa tak boleh tnegok tv! Tapi saya degil tengok juga, lagi menambah dosa, dosa, dosa.....

Tadi pagi saya tengok "tanya lah ustaz" tajuk "dosa-dosa tak sengaja".... antaranya "tengok tv" bila tengok iklan dan rancangan tv, drama dan sebagainya, dan tertengok aurat perempuan / lelaki satu titik hitam akan tumbuh di hati kita tanpa sedar!

Kata guru saya, semakin hari semakin banyak titik hitam tanpa sedar itu dah jadi karat hati! macam minyak tar yang hitam tu.... susah nak tanggalkan polish, detox, clorox hati semula bagi bersih. Sebab tanpa sedar kita manuasia makin lalai dengan media makin seronok dengan hiburan.

Bila ingat pasal dajjal mula saya rasa takut! Rupanya.... manusia secara tidak sedar dimanipulasikan supaya leka dan terus leka dengan dunia.... sehinggakan solat tak kusyuk, tanpa solat yang kusyuk akan menambahkan maksiat.... seperti yang berlaku kepada masyarakat sekarang! Salah satu tanda kiamat. Allah dah kata hanya solat yang kusyuk sahaja yang boleh mencegah kemungkaran.

Semoga Allah Ya Hafiz, Ya Muhaimin menjaga melindungi kita semua....




1 comment:

  1. syukran berkongsi peringatan ni...kdg2 kita tersuka dgn perkara2 yg mendatangkan dosa..dah tak rasa apa2 dah, kerana mengganggap 'depa hanya berlakon je'..
    kalau tengok crita dari Iran, takde pegang2, sentuh2 diantara bukan mahram..yg pompuan semua pakai tudung..selamat..

    ReplyDelete

Give your inspiration here and thank you.

Powered by Blogger.