Hati Tersentuh Bila Berhadapan Dengan Orang Yang Baik dan Ikhlas

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Hati tersentuh bila tadi ketua saya cakap nak merasa staf jabatan saya viva tesis, kelmarin staf jabatan lain, hari ni pun staf jabatan lain lagi.... Saya sangat hormat dia! Dia dan rakan-rakan saya yang lain banyak tolong dalam pengajian saya ini.... Harapan mereka sangat tinggi supaya saya habis cepat. Dari awal saya memang cepat, tp masuk pertengahan pengajian saya, saya slow dan down sangat sebab apa yang saya nak tak dapat. Kalau selepas ini saya kurang blogging maknanya saya sangat sibuk menyiapkan tesis.... Kelmarin jumpa penyelia saya ada lagi yang perlu diubah menyebabkan saya sangat down.... tapi saya lawan, itu semua dugaan Allah untuk hambaNya....

sumber google

Saya tahu rakan-rakan, ketua saya memang mengharapkan saya habis belajar cepat..... Mereka memang nak saya GOT begitu juga dengan kedua-dua penyelia saya, juga ibubapa saya.... Tapi apakan daya sudah terlewat kini....  Bila dihitung tarikh saya mendaftar sebagai pelajar di USM hingga kini 3 tahun 1 bulan.... Saya sayangkan mereka semua! Mereka sangat support pengajian saya.... Dari penyelia saya yang baik, ibu bapa saya, rakan-rakan, ketua saya, sangat perihatin dan banyak menolong.....

Tahniah kepada rakan-rakan saya lulus dalam viva kelmarin dan pagi tadi! Bersyukur sangat atas kejayaan mereka.... Semoga aura mereka memberi saya semangat yang kuat!

Rakan saya yang viva kelmarin ambil masa 6 tahun siapkan pengajian, dan rakan saya yang viva hari ini dalam 5 tahun juga.

Tak tahu nak rasa macamana sekarang ni? Saya target nak habiskan tahun ni juga. Siapa nak lambat habis mengaji.... Kalau mengaji macam under grade habis 3 tahun 6 semester habis belajar.... Ini, apakan daya.... tak dapat nak GOT.... memang universiti sekarang duk kejar GOT (Graduate on time)

Allah Ya Awal Ya Akhir Ya Baari'..... InsyaaAllah, saya tiada daya, Allah ada daya, dengan dayaNya saya akan berusaha menamatkan pengajian saya secepatnya!

Doakan saya berjaya menamatkan pengajian ini!



No comments

Powered by Blogger.