Alexa Ranking Sheila Inspire Setahun Yang Lepas dan Kini

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Alexa Ranking Sheila Inspire Setahun Yang Lepas dan Kini | Allhamdulillah, assalamualaikum dan salam sayang semua. Sejak masuk tahu 2020 saya memang tak berapa aktif blogging. Ini disebabkan oleh keterbatasan internet, diberhentikan kerja, tinggal kat kampung, PKP, menyiapkan tesis, dan yang teruk sekali pada awal tahun ni laptop saya rosak. Lama juga la saya guna laptop sepupu saya demi untuk siapkan tesis dan sumbit dalam masa PKP dan PKPB tu.

Allhamdulillah... Terima kasih. 

Dek sebab itu alexa ranking saya sangat drop yang teramat. Setahun yang lalu pada tarikh yang sama 18.8.2019 alexa ranking saya berada pada ranking 966,477




Pada bulan lalu 29 Julai 2020 , elexa ranking sheilainspire.com berada pada raking, 9,188,963... menunukkan ranking yang terlalu menjunam ke bawah. Bukan senang nak maintain ranking dan page view blog ni... kalau tak konsisten, ia akan jatuh merudum. 




Pada hari ini, 18.8. 2020, ranking alexa sheilainspire.com kini berada pada ranking 3,960,204. Dalam 3 minggu ni, raking mula bergerak naik apabila saya mula membelainya... hehehe... Allhamdulillah. Nak sustain blog bukan senang ye, kena sentiasa update dan pelbagai cara harus dibuat selain menerbitkan entry yang berkualiti.




Tarikh yang sama setahun lalu dari ranking 900k lebih terus menjunam ke 3juta lebih. Itulah yang sheilainspire.com hadapai apabila terjadi kekangan-kekangan yang saya maklumkan tadi. So, korang kalau nak maju dalam blogging harus la publish kena kerap dan artikel pun kena berkualiti. 

Selamat maju jaya. 


3 comments:

  1. Baca ni terus rasa nak update blog la kak 😂

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la kan rini.. smg terus buat kita bersemangat... InsyaAllah

      Delete
  2. Congrats. Ranking alexa abe kie menjunam no berjuta2 lagi. Huhuhu

    ReplyDelete

Powered by Blogger.