Punca Kebakaran Pusat Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Salam takziah kepada keluarga anak-anak dan staf tahfiz kelmarin. Saya dapat tahu berita ni pun dah lewat masa lunch ternampak berita ni kat tv. Dek kesibukan semalam sebelum tidur baru sempat cari dan baca kisahnya. Sangat sedih. Semoga mereka dicucuri rahmah dan tempatkan dikalangan solehin siddiqin dan hambanya yang bertaqwa.

Sumber beritamemey

KUALA LUMPUR: Jabatan Bomba dan Penyelamat mengesyaki kebakaran di Pusat Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah di Jalan Keramat Ujung yang mengorbankan 22 pelajar dan 2 guru, mungkin berpunca daripada ubat nyamuk atau litar pintas.Timbalan Ketua Pengarah Bomba, Datuk Saimon Jahid berkata, semua mangsa maut kerana tidak dapat membuka jeriji tingkap.

Ini laporan awal siasatan kelmarin. Pagi ni baca berita kat bawah ni dari laman sesawang freemalaysiatoday punca kebakaran mungkin disebabkan sebotaj. 

Kebakaran pusat tahfiz menjadi kes polis. Dipercayai disabotaj. Yang terselamat mengatakan pintu keluar dihadang 2 tong gas masak, bomba kata kebakaran tidak disebabkan litar pintas dan pihak k-9 mendapati ada chemical traces diluar domitori.

Pautan

Apa pun kita sama-sama doakan semoga ia dapat diselesaikan dengan baik. 

6 comments:

  1. Moga jalan penyelesaiannya Allah SWT buka seluas-luasnya.

    ReplyDelete
  2. semoga dipermudahkan akan taw apa sebenar terjadi dlm kebakaran ni

    ReplyDelete
  3. Kalau nak sabotaj, ada untung ke? Macam2 kan... Mudah2an pelaku ditangkap jika ada unsur jenayah....

    ReplyDelete
  4. Semoga roh mereka dirahmati Allah dan ditempatkan di sisi para2 anbiya.... Aamiin.

    ReplyDelete
  5. semoga ahli keluarga mereka tabah dengan ujian ini..

    ReplyDelete
  6. heran sangat tentang tong gas tu. tp malas nak buat spekulasi sendiri. apapun moga ada jalan penyelesainya. amin

    ReplyDelete

Give your inspiration here and thank you.

INSTAGRAM FEED