Hadiahkan Botol Susu Avent Sempena Hari Lahir Bayi

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم



Hadiahkan Botol Susu Avent Sempena Hari Lahir Bayi / Biasanya jika ada sahabat yang akan melahirkan baby baharu mula la, terfikir nak bagi apa? nak hadiahkan apa yer? Jika anda sedikt kemampuan boleh hadiahkan botol susu Avent kepada bayi teristimewa itu. 


Apakah Kelebihan Botol Susu Avent dengan Botol Susu Biasa?
1.Mempunyai sistem Anti colic. 
Anti-colic bottles are designed to keep babies from taking in excess air when feeding, as too much air can lead to colic. This can be uncomfortable, causing uncontrollable crying. Not every baby suffers from colic, so these specialty bottles are not always needed, but they are considered helpful for babies that cry often due to this condition. They differ from regular bottles in that they are usually vented, curved, or require bags for feeding.

2. Direka untulk mengurangkan baby menjadi konfius puting atau dalam kata lain risiko bingung puting.
3. BPA FREE
Bisfenol A (BPA) adalah bahan kimia yang terdapat dalam plastik polikarbonat (polycarbonate) dan resin epoksi. Plastik polikarbonat yang jernih dan tahan lasak ini digunakan dalam pelbagai produk pengguna antaranya botol susu bayi, botol air mineral, bekas makanan dan juga dalam teether bayi. Resin epoksi pula digunakan untuk menyaluti lapisan dalam hampir semua makanan dan minuman dalam tin.

4. Dapat membuatkan anak kita selesa pada waktu malam.sebab bila anak tertidur time isap susu,botol avent nie dia xakan ada leaking sebab susu hanya keluar jika diisap sahaja

Health Benefits of AVENT Bottle 
Clinical studies have also proven the effectiveness of the AVENT baby bottle in reducing colic. At two weeks of age, babies fed with Philips AVENT bottles were found to have less colic than babies fed with the traditional baby bottles. The AVENT bottles are designed so as the baby feeds, the skirt on the nipple flexes to allow air into the bottle, Vacuum build-up is prevented. This means that the air bubbles break open at the milk's surface; the air is not ingested by the baby.
(petikan sumber facebook)


Mana Nak Dapat Yang Murah?
Ye la kan,,, botol susu Avent ni mahal. Tak mampu nak beli bagi mereka yang berpendapatan sederhana seperti saya. Tapi jangan risau anda mampu membelinya di Lazada yang sentiasa menawarkan harga istimewa dan potogan harga. Contoh seperti tawaran di bawah ni, twin pack new design (pink) color, 90Z dengan harga RM69.95. Manakala, bagi 40Z/125 ml (twin pack) cuma berharga RM43.50.


Ia sangat berbaloikan. Yang penting anda hendaklah sentiasa melihat tawaran yang disediakan di Lazada. Selain itu juga, anda tak perlu risau pada kotak botol susu ini telah disediakan bagaimana cara penggunaannya. 


Penggunaan botol susu atau puting susu atau juga puting kosong boleh mengganggu penyususan susu ibu. Sebelum menggunakannya, sila cuci dan strerilkan botol atau rendamkan botol dalam air yang mendidihk selama lima minit untuk memastikan kebersihannya. 
Allhamdulillah, sudah setahun lebh baby Jannah menggunakan botol susu Avent ni nak jarang ada apa-apa masalah. Botolnya selain daripada tahan lasak, ia juga tahan dalam keadaan panas. Oleh itu, ia selamat digunakan.


Jangan lupa jika anda berkemampuan bolehlah dapatkan botol susu Avent ini di lama Lazada dengan tawaran yang menarik yang ditawarkan oleh Lazada.

Allhamdulillah



3 comments:

  1. Alhamdulillah..kawan-kawan PC pun ramai yang menggunakan botol susu jenama avent ni kak...anak-anak mereka pun serasi...mahal sikit tapi berkualiti...

    ReplyDelete
  2. mek mase amani dlu guna yang ni. tapi to be honest, dia dengan brand anakku, jauh better anakku. puting anakku lebih lembut and like puting betul. plus tk mudah nak pecah.

    ReplyDelete
  3. Hadiah yang menarik untuk mereka yang menimang cahaya mata..

    ReplyDelete

Powered by Blogger.