Sayangi Malaysiaku

Masuk bulan Ogos anak-anak saya duk menyanyi lagu 'sayangi Malaysia'.... Rupanya lagu tema hari kemerdekaan ke 61 dari Bunkface.... Mana lah maknya ni tau. Kat rumah dah lama tv tak beroperasi. Life tanpa tv, memang tak tahu entertainment terkini. 




Mak dia ni pun google sat lirik lagu! sebab Kak Ngah dan Kakak du bergaduk antara 'ini' dan 'kini'... Hasil dari google jawapannya 'Ini'! Ini kita punya...




LIRIK LAGU KITA PUNYA MALAYSIA - BUNKFACE


31 Bulan 8, 57
Perjuangkan pertahankan tanah airku
Impian aku gemilang baru
Satu suara laungkan (Merdeka!)
Bangkit semua demi negara
Selamanya...
Kita Merdeka

Sayangi Malaysiaku
Sayangi Malaysiaku
Tanah Airku (Ini Kita Punya)
Sayangi Malaysiaku
Sayangi Malaysia
Satu Suara Laungkan (Merdeka!)

Jangan lemah bangunlah
Buat baru semula
Percayalah hari ini
Kita punya

Impian aku gemilang baru
Satu suara laungkan (Merdeka!)
Bangkit semua demi negara
Selamanya...
Kita Merdeka

Sayangi Malaysiaku
Sayangi Malaysiaku
Tanah Airku (Ini Kita Punya)
Sayangi Malaysiaku
Sayangi Malaysia
Satu Suara Laungkan (Merdeka!)

Merdeka x3

Kita Merdeka
Sayangi Malaysiaku
Sayangi Malaysiaku
Tanah Airku (Ini Kita Punya)
Sayangi Malaysiaku
Sayangi Malaysia
Satu Suara Laungkan (Merdeka!)

Sayangi Malaysiaku
Sayangi Malaysia
Satu Suara Laungkan (Merdeka!)
Ini Kita Punya

Sumber:Instagram Bunkface@bunkfaceband


Sejujurnya saya sangat suka lagu ni dengan liriknya yang sangat membuatkan saya sayang terhadap negara sendiri. Ye la kan, dek pelbagai pandangan, fahmanan yang mungkin mencetuskan perbalahan dalam kalangan rakyat, lagu ini bangkit bagi mengeratkan rasa kasih sayang, tanpa mengira kaum, paradigma mahupun fahman politik. Apa yang penting siapa, kita, apa fahaman kita, hanya negara kita tempat kita tinggal, bersatu dan sayangilah negara walauapaun fahaman serta ideologi politik. Malaysia tetap di hati!

Salam Kemerdekaan ke61 dari saya. Harapan semoga negara terus makmur dan bersatu hati, teguh agama, teguh jiwa....

4 comments:

  1. senikatanya sgt cntik..sayangi Malaysia tanah air kita.

    ReplyDelete
  2. lirik yang ohsem..
    ada kawan sha tak suka lagu ini..

    ReplyDelete

Give your inspiration here and thank you.

Powered by Blogger.