PIZZA DI PETALING JAYA YANG BOLEH MENGGEGARKAN DUNIA

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Anda peminat nombor satu pizza di Petaling Jaya? Jika ya, pasti anda akan tertarik dengan beberapa restoran pizza di bawah ini di sekitar kawasan Petaling Jaya yang mampu menggegarkan dunia malah menggegarkan getaran lidah anda.

Ini adalah peluang terbaik anda untuk berjalan di sekitar Petaling Jaya dan menikmati pizza yang lain daripada yang lain. Tetapi, anda juga boleh turut menikmati pizza tersebut dengan menggunakan perkhidmatan penghantaran pizza yang cepat sampai di pintu rumah anda. Jadi, jangan lepaskan peluang.


Hari Pizza Nasional baru-baru ini berlalu tetapi adakah kita benar-benar memerlukan alasan untuk bersantai di Restoran Enorme bersama-sama teman anda atau membuat pesanan pizza melalui perkhidmatan penghantaran pizza ke rumah?

Restoran Enorme dikendalikan oleh Chef Malaysia William Teh, yang berpengalaman selama satu dekad yang lalu di Kumpulan Les Amis Singapura. Chef William Teh  baru-baru ini membuat menu makanan di restoran Enorme, yang juga memperlihatkan inspirasi Itali yang mencerminkan perjalanan Teh ke negara itu.



Pizza kayu bakar adalah keistimewaan di Enorme, dengan kelainan dan pelanggan boleh memilih antara hidangan berukuran XXS, lima inci yang berharga RM11-RM15 setiap satu, yang besar dengan harga RM23-RM37, atau raksasa bersaiz XXL (maksud Enorme dalam bahasa Itali ialah harga sangat besar) dengan harga RM43-RM65.

Di restoran Enorme ini juga mempunyai perkhidmatan penghantaran pizza di hadapan pintu rumah anda. Jadi, tak perlu risau jika anda tidak mempunyai masa untuk keluar dari rumah.

Alamat : P-G-20, Podium PJ Centrestage, No.1, Jalan 13/1, Seksyen 13 46200 Petaling Jaya.

Waktu operasi : Isnin – Jumaat 10.30 pagi – 3.00 petang/ 6.00 petang – 11.00 malam, Sabtu-Ahad 10.00 pagi – 11 malam.


Restoran My Pizza Lab telah mendapat reputasi terbaik sebagai salah satu pizza terbaik di Petaling Jaya. Menu Pizza Boba juga mendapat sambutan yang sangat positif oleh peminat dan ini mendorong  My Pizza Lab ke kedudukan yang tinggi dalam bidang pizza Lembah Klang. Mereka tidak akan berhenti mengejutkan pelanggan dengan resipi unik mereka dan perkara seterusnya yang anda tahu, pizza rasa coklat, mungkin? Anda juga turut boleh menikmati My Pizza Lab dengan hanya menggunakan perkhidmatan penghantaran pizza dengan pantas secara di dalam talian.

My Pizza Lab kini mempunyai promo pizza pencuci mulut percuma dengan setiap 3 pizza berbayar. Terdapat pilihan pizza OG Boba dan pizza Cempedak Boba dan kami memilih pilihan cempedak. Gabungan cempedak dan keju tidak buruk tetapi tekstur boba merosakkan pizza pencuci mulut untuk kita. Pasta cempedak sebenarnya sangat sedap dan harum. Sekiranya boleh, kami akan memesan pizza cempedak boba tolak boba dengan menggunakan perkhidmatan penghantaran pizza.

Alamat: 12, Jalan 21/22, Taman Laut, 46300 Petaling Jaya, Selangor

Waktu Operasi: Isnin (Tutup), Sel - Ahad 5 petang - 9:30 malam


Restoran Patty & Pie Petaling Jaya menawarkan sebilangan besar burger dan pizza yang terbaik dari dan anda pasti ingin mencuba sejak mereka muncul di radar makanan anda beberapa tahun yang lalu. Tidak ada pai di Patty & Pie ini kerana nama "patty" adalah singkatan dari burger dan "pai" adalah bahasa slanga untuk pizza. Di Restoran Patty & Pie juga untuk menawarkan servis perkhidmatan penghantaran pizza dengan pantas secara di dalam talian.

Rapi di luar dan lembut bahagian dalam dan itulah pizza yang sesuai untuk semua orang yang berada di Restoran Patty & Pie. Tetapi bagaimana jika saya memberitahu anda bahawa kami menemui yang sesuai untuk anda? Citarasa anda dan Truffle Pizza mereka pasti akan menjadi pertandingan yang sesuai di syurga. Berdasarkan namanya, anda bahkan tidak akan tahu bahawa mereka pakar dalam burger dan pizza tetapi sekarang setelah anda melakukannya, pizza mereka yang dibungkus dengan krim truffle yang lazat hanya dalam perjalanan!

Alamat: 40, Jalan PJU 1/45, Aman Suria, 47301 Petaling Jaya, Selangor

Waktu Operasi: Isnin (Tutup), Sel - Ahad 12 pm-3pm / 6pm - 10pm

Bagi anda yang sedang berada di kawasan Petaling Jaya dan ada teringin nak nikmati menu pizza yang sedap-sedap, anda boleh berkunjung ke mana-mana restoran yang ada menyediakan menu pizza sebagaimana contoh di atas. Atau jika nak lebih mudah lagi, boleh pilih restoran yang menyajikan pizza dari aplikasi Foodpanda. Servis pizza delivery dengan rakyat Malaysia sudah tidak asing lagi dan dengan adanya servis ini semua makanan boleh ditempah dan dihantar hingga sampai ke depan pintu rumah.  

Harga untuk menu pizza sebegini pun boleh dikatakan mampu makan berserta dengan caj delivery.. Jadi, senanglah untuk pada sesiapa yang rasa malas nak masak masakan Western dan rasa macam malas nak keluar dari rumah disebabkan cuaca yang tak menentu sekarang. Selamat menikmati pizza anda di rumah dalam suasana yang amat menyenangkan!



Harga untuk menu pizza sebegini pun boleh dikatakan mampu makan berserta dengan caj delivery.. Jadi, senanglah untuk pada sesiapa yang rasa malas nak masak masakan Western dan rasa macam malas nak keluar dari rumah disebabkan cuaca yang tak menentu sekarang. Selamat menikmati pizza anda di rumah dalam suasana yang amat menyenangkan!

No comments

Powered by Blogger.