Berapa Harga Untuk House Cleaning Sehari?

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Nak cari pencuci rumah?
Berapa yer harga tempat anda?

Bila di survei tanya di tempat saya ni, boleh tahan mahal juga.... Kalau ambil Indon untuk 8 jam harganya RM120... kalau orang tempatan pun dalam RM100.... huh, parah juga kalau sebulan, empat kali kita ambil dah lebih kurang RM400.... harga tuk cuci rumah sahaja... kali pertama mungkin cucila, kalau kedua ketiga tu dah ok skit hanya kemas-mengemas....




Nak tak nak macam saya ni, terpaksa buat sendiri semua... tak mampu nak buat abai jer la rumah berselerak.... huhu.... kalau mampu, it's ok duit tak kisah berapa janji rumah kemas kan..... berapa harga? tiga empat ratus pun boleh bayar tuk sehari.... 

Ada juga bila survei, pencuci rumah kalau tak kisah bagi berapa? ikut orang bagi tapi bila ditanya biasanya berapa orang bagi? dijawab RM80.... tanya lagi! RM80 tu, akak buat dalam berapa jam? Biasanya akak buat dalam 3 jam.... uhhhh cepatnya, tuk satu rumah ke..... a'aa satu rumah semi-D dua tingkat bilik air 3 akak bersihkan..... tapi akak bawa pembantu la anak akak tolong.... itu yang cepat....

Fuhhh.... RM80 tuk 3 jam.... hebat tul.... 

Erm... tak pe la, tuk saya yang tak berkempuan ni, cuci la sendiri, kemas la sendiri... hahaha.... RM100 saya dah boleh buat makan keluarga 2, 3 hari....

hikhik....

Allhamdulillah.....



4 comments:

  1. mak aii..mahal jugakkan.. tak mampu lah den nak upah.. nampak nya kena bersih kan sendiri lah rumah.. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe... akak pun cam tu gak... tgu rezeki lbh insyaaAllah sis....

      Delete
  2. Kakcik pun bayar antara RM80 ke RM100 (RM100 tu bila kakcik baik hati kerana perjanjian hanya RM80 sahaja...hehehe), bila ambil bibik kemas rumah termasuk gosok pakaian tak kira banyak mana. Tapi selalunya dia kerja untuk 4 ke 5 jam sahaja... Dulu ambil seminggu sekali atau dua kali, tapi kebelakangan ini hanya bila perlu sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. btk tu kakcik... bak kata hband klu ambil bibik blh suruh itu dan ini puas hati... klu ambil org tempatan tak sampai hati lak nak suh itu dan ini...

      Delete

Give your inspiration here and thank you.

Powered by Blogger.