Halaqah Episod 9 Orang Islam Akhir Zaman Sebagai Pelarian

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

sumber google

Minggu ini aktiviti saya sangat penuh. Jumaat dan sabtu lalu saya ada bengke. Sampai rumah dah pukul 6 petang lebih. Allhamdulillah, petang Sabtu tu, exited bengkel dua hari balik rumah terus buka latop. Buka latop dan buka tv sekali... hehehe.... tekan jer 119 halaqah.... Allhamdulillah.... 

Ya Allah tajuk halaqah masih tentang kiamat. Rupanya ini dah masuk episod ke 9. Saya baru tengok. Memang sebelum ni saya jarang tengok tv. Tak tahu la kenapa Allah Ya Baari terus susunkan saya buka tv dan tekan 119. Ustaz Tarmizi sebagai indicator. hukhuk,,, (dalam dua hari di bengkel saya belajar pasal indicator ni), dan Dato' Dr. Danial sebagai panel. Bila duk depan latop sambil telinga duk dengan Dato Dr. Danial berhujah rupanya ada sesuatu yang Allah nak sampaikan kepada saya. 

Tentang pengajan saya! Kata Dr. Danial: 

Bermulanya Sengsara Dalam Kehidupan Manusia

1. Kelamahan iman ummah. Keruntuhan iman ummah tidak mampu mengatasi isme-isme. Kata Nabi tidak berapa lama lagi akan menimpa kamu umat Islam, orang kafir meratah mengoyak umat Islam sepeti gelojok untuk makan. Kekuatan dalaman umat Islam runtuh. Sebagai contoh mai apa pun jenama tudung terus excited kan... 

Ketika dahulu ujian pernah datang pada zaman Rasulullah saw, tetapi mereka lepas kerana kekuatan dalaman iaman yang kuat terdapat umat Islam terdahulu, akan tetapi pada masa kini, umat ISlam runtuh imannya. 

Apakah umat ISlam lemah, sengsara perangcangan ini manusia sifat seperti debu, atau kualiti seperti debu seperti ditiup angin. 

Kita di era wujud globalisasi dan juga kualiti iman manusia seperti debu dan rendah. HAdis abu daud : Nabi saw mengatakan "kamu ketika menghampiri kiamat kamu persis buoh di atas air bah". Buih tak ada, air kuatiti debu tidak berkualiti. Dihanyut dari semua arah. Kita dihanyut 

Sebab:
1. "Wahn".
Cinta dunia takut mati. cinta dunia: lagu, lirik-lirik cinta-cintun. perkataan yang lara, dahulu umat bergerak untuk menegakkan kalimah Allah. Umat kita suka berseronok menari-nari. Mengambil dunia ikut landasan. Bukan ambil dunia dan hanyut. Kita cinta dunia itu akan menghanyutkan. 

Hadis Muslim: bersegeralah kamu beramal soleh akan datang ke atas mu pelbagai fitnah (fitanon). Fitnah di sini bermaksud:
-kesusahan
-pancaroba
-penderitaan
Seperti kepingan di waktu malam. Itu kesan iman merudum dan akhirnya datang bala akibat kelemahan iman kita sendiri!

Kesilapan demi kesilapan umat Islam

Penyakit Al Wahn ------> mesti faham destinasi hakikat kehidupan di dunia ini

"kehidupan di dunia itu adalah sementara dan negeri akhirat itu adalah kekal selamanya"

Apabila umat Islam di zalami:
Muncul perjuang IS sebagai pembela. Adakah ia betul ingin membantu?

Hasrat unuk menolong dan mencegah kezaliman itu mulia. Tapi Islam itu baik bukan itu betul-betul baik. Surah al Baqarah 112 : j"ika melakukan amal amal itu mesti ada dua ciri"
1. ikhlas keran Allah
2. menepati syariat

Kalau bejihat menegakkan Islam itu baik, tapi dalam Islam fisabilillah. Persoalannya adakah IS mengikut landasan Islam. Jika betul kenapa IS tak mengapa menyembelih orang ISlam, mengapa tidak menyerang Israel

Baginda berdoa:
1. untuk Allah berkati Mekah, madianah, Syam, Yaman

Sahabat berkata:
:Ya Rasullah tolong minta Allah berkati Iraq "Nabi diam. Nabi kata di Iraq akan datangnya tanduk syaitan".

Umat Sudah Jatuh Ditimpa Tangga
Gelap! gelap!gelap

Umat Tekna Dengan Penyakit Wahn (Cinta Dunia)
- persidangan protokol zionis :menyebut bahawa menyebarkan kebendaan dan menganggap Tuhan itu semnetara. Sekarang umat Islam sudah ramai berarak ke gerbang kebendaan.

Perotokol Az Zion Zionis
orang Yahudi menolaknya, tetapi bila dikaji mengatakan ia adalah sahih. Dokumen di militri US ada dokumen dibatalkan klasified. Ada perangcangan digelar protokol. Hendry Ford tokoh yang terkenal dengan keretanya ada mengatakan tentang protokol ini. Otak-otak hebat di kalangan bangsa Yahudi sebagai dunia menolak Tuhan dan agama, dan melahirkan nafsu. Nafsu (suka pada diketengahan dan hidonisma, kasih sayang, cinta, seks bebas, dll) perancangan ini berjangkit kepada orang ISlam. Kalau mereka ketengahkan itu iman kita kuat, dia datang dan singgah di tempat kita, kita terpelanting, tetapi dia singgah kita memeluknya.

Orang Islam meletakkan dunia di hati dan juga di tangan. Sepatutnya dunia hanya tempatnya di tapak tanga, Allah sahaja di hati. Sebab tu la orang Islam selalu sebut nak dunia 50 dan akhirat 50. Banyak contohnya anda mampu berfikir dengan akal yang waras. Tepuk dada tanya iman. 

Baginda berkata:
"kamu akan mengikut jejak langkah orang-orang sebelum mu sejengkal demi sejengkal. Jika mereka masuk ke lubang biawak, kamu akan masuk ke lubang biawak. Ertinya umat akhir zaman akan jati umat Pak Turut, iada jati diri, atau umat lubang biawak". Sahabat bertanya "Siapa dia yang akan kita tututi"....

Baginda berkata:
"Yahudi dan Nasrani"

Kunci Kehidupan
Jangan jadi Pak Turut tapi kita turut Al Quran dan Sunnah

Cara Berfikir Orang Islam 
Ya Saya Islam, tapi Islam yang bagaiman kita ini?
Dan demi sesungguhnya Kami pasti akan menguji kamu dengan sedikit perasaaan takut, dan kelaparan, serta pengurangan harta benda, jiwa kamu, dan tanam-tanaman, maka khabarlah berita gembira bagi orang-orang yang sabar, iaitu orang-orang yang ditimpa musibah dan bencana kepada mereka sedaya mereka berkata "innalillah" kami adalah daripada Allah kepunyaan Allah, "wainnalillahirojiun" dan kepadaNya kami akan kembali maka itu lah akan peroleh rahmat dan petunujuk kepada Allah swt.
Rumusan
Tidak salah untuk memegang dunia. Tetapi bukan pegang dunia dan letak dihati tetapi ambil dunia dan letak di tangan. 

Allah Bantu Umat Islam sekarang.
Kasih sayang Allah ada pada kita

Masalahnya :
Sipa Kita Dengan Allah
"ingatlah kepada aku, aku ingat kepada kamu"

Tafsir
iman said berkata:
"kamu ingat kepada ku bukan zikir di mulut, zikir induk taat kepada Allah dalam kehidupan. Setiap tanduk perlakuan kita ingat kepada Allah dan syariat".

Bukan pergi ke masjid bukan subhanallah subhanallah, bila buka tv tengok apa-apa sahaja, tiada penapisan, tengok cintan-cintun, tengok drama apa-apa sahaja, yang tukang buat filem tak habis-habis cerita hantu, minta maaf tuan haji bila kita cerita bab kiamat, mengapa cerita bab kiamat, menakutkan. (Alamak! kajian ku, ini rupanya Allah nak ttunjukkan gap kajian ku). Baik takut pada kiamat daripada takut kepada benda-benda khurafat dan tahyul. Ini aspek fazkurunya, ingat kepada Aku, mengikit tafsir ulamak "Patuh Allah keseluruhannya" terutamanya melakukan benda-benda dasar benda wajib, datang kasih sayang Allah kepada kita.

Dia ingat kepada kita. Ulamak tafsir mengatakan Allah ingat kepada kita, dengan membantu kita, menolong kita, memberikan keredhaanya kepada kita, dengan mengampuni kesilapan kita, tapi dengan syarat kita mestilah ingat kepadNya terlebih dahulu. Itu juga berlaku kepada rsul-rasul terlebih dahulu, bukan semata-mata mereka berkata kepada Allah, terus menang. Mereka kena berusaha mengabdikan diri kepada Allah, merancang baru menang. Itulah yang hari ini di akhir zaman umat kena lakukan. Insyaaallah... Ingat Allah, Allah tolong.

Kata Kunci
Merancang dan Berusaha

Bagaimana Merancang dan Berusaha berdepan dengan musuh zionis dan yahudi yang sofisikated, bijak dan licik. agenda zionis dan yahudi dan sentiasa licik yang peuh dengan seni.

Taat

1. Pendidikan: ummah. bukan sekadar andai mengaji. faham berdasarkan Al Quran dan Sunnah, kita faham agama, dari sumber yang betul. JAdi bila kita faham itu strategi. Bayangkan umat Islam seluruh dunia faham Yahudi mencipta pelbagai isme kita boleh menilai. datang hedonisme, kita menolak, datang sekularisme kita menolak, datang mechiavellianisme kita menolak dan kita juga boleh menilai siapa zionis, siapa yahudi. kita boleh menilai sebab ilmu kita bersumber Al Quran dan sunnah.

Kita tahu Nabi Saw hidup di Madinah dan ketika itu, di Madinah ada tiga kabilah yahudi, no probelm with them. Nabi tiada masalah dengan yahudi penganut kita taurat.


.......... akan bersambung ..........



2 comments:

Give your inspiration here and thank you.

Powered by Blogger.