25 Minggu Mengandung, Kerja dan Belajar Bukan Halangan

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Allhamdulillah... Salam Syawal 11. Sihat ke para pembaca semua. Terima kasih kerana sudi menjengah lagi blog ni... Allhamdulillah, mungkin ramai dah boleh beraya dan habis pussa sunat syawal 6 harikan... Saya baru maus Hari ke3 puasa. En somi dah last day Hari ni. Beraya la dia esok Hari. En somi tak bagi saya puasa Kalau penat, saya kata ok je. Ye la puasa Ramadhan pun Syukur dapat pause 30 Hari just sambung je la 6 Hari di bulan syawal kan....




Allhamdulillah, minggu ni dah minggu ke 25 kandungan saya. Esok la genap 25 minggu. Syukur. Ini kali pertama kot saya story kat blog ni. Doktor n misi kata ni last pregnant saya kebab umur saya dah mask 41 tahun bagi tahun ni. 

Rezeki dapat keje bulan January lali dan rezeki mengandung. Terima kasih Ya Rabb. Januari lalu, pada 6hb (Rabu) pagi, saya test prenancy then result positive. Walaupun dalam was was lagi. Then petang tu dalam pukul 4.30 saya dapat call daripada pendaftar UUM suruh pergi ambil surat tawaran. Tak sangka sangat dapat tawaran kerja secepat tu. Saya fikir surat tawaran akan kelar pada bulan Februari. double rezeki pada Hari tu. 


So, pada keesokannya harinya, Khamis saya dan sahabat yang sama-sama bergegeas ke pendaftar amibe surat, buat check up dan sebagainya. Check up pula lama, borang banyak nak kena isi dan sahkan, kena mati setem dań sebagainya. Uh... ingatkan sempat sebelum pukul 12 kami lapor diri tapi akan kan daya tak sempati juga nak lapor diri pada 8hb Jan tu. Kami continue pada Hari Ahad, 10hb Jan 2021, alhamdulillah Saya dah sahabat Selamat lapor diri sebagai pensyarah kanan di UUM.


Then, pada masa yang sama saya dan sahabat kena buat pendaftaran untuk masuk belalar. Selain daripada laopr diri sebagai staf, syaratnya bagi staf baru kena register sebagai pelajar bagi kursus "Post Graduate Diploma Higher Education Learning and Teaching" bagi 2 tahun. Lama juga tu... Tapi tak apa la, sem 1 sudah berakhir. 

 
20 hb Mei 2021 - Syukur selesai saftar bagi semester 2... dah dapat assignment juga. Namanya pelajar mesti ada tugasan. Apa pun Syukur la, macamana keafdaan pun susah ke senang ke harus kena selalu Syukur. Nak merungut buat apa. Kita redah je apa yang ditentukan pada kita. 

Jaga diri semua, duduk rumah je, jika tiada keperluan untuk keluar.


9 comments:

  1. Tahniah. Take care yer. saya pernah mengandung dan bersalin 2kali masa belajar buat phd dulu. fuh! Sangat mencabar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih sis... allhamdulillah sis dpt 2 bby phd tu

      Delete
  2. Alhamdulillah atas rezeki kerja, belajar dan cahayamata keempat untuk akak sekeluarga. Pada satu masa yang sangat tepat Allah memberi. Apa yang paling dan sangat terbaik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih pc... akak doakan pc sentiasa dimurahkan rezeki...

      Delete
  3. Jutaan tahniah! Uncle tumpang happy!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allhamdulillah terima kasih uncle... smg uncle sihat slu

      Delete
  4. tahniah sis.. rezeki anak tuu :)

    ReplyDelete

Powered by Blogger.