Cosmoderm Perfect Balanced Set: Penjagaan Wajah Untuk Semua Jenis Kulit

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Cosmoderm Perfect Balanced Set: Penjagaan Wajah Untuk Semua Jenis Kulit


Allhamdulillah, seronok bila diperkenalkan dengan Cosmoderm Perfect Balanced Set  yang baharu ni. Baru sahaja dilancarkan pada 27 Januari 2021 di platform Shopee. Wah, memang excited giler saya follow launched tu... mana tak nya hadiah yang ditawarkan lumayan, tapi tak de rezeki lak malam tu... It's ok, janji happy... hehehe.



Apa Yang Manarik Dengan Cosmoderm Perfect Balanced Set?

Sebenarnya, set Cosmoderm Perfect Balanced ni didatangi dengan empat set lengkat penjagaan kulit wajah iaitu: 

  1. Cosmoderm Perfect Balanced Foaming Cleanser
  2. Cosmoderm Perfect Balanced Toning Lotion
  3. Cosmoderm Perfect Balanced Soothing WOW Cream
  4. Cosmoderm Perfect Balanced Mineral Sun Milk with SPF25 PA++


Cosmoderm Perfect Balanced Foaming Cleanser

Langkah pertama 

Seperti biasa la Langkah pertama kena mulakan  dengan mencuci muka terlebih dahulu. Tapi kalau nak cuci muka pun ad acara nya juga tau! Cara yang betul ialah bila kita mula mencuci gunakan cara double cleanser atau dengan erti kata lain 'deep cleanses'. Ia adalah untuk membersihkan kotoran di kulit wajah dengan lebih mendalam. Korang picitkan sedikit foaming cleanser di tapak tangan dan urutkan ke seluruh muka. Biarkan seketika sebelum membilasnya dengan air. Bilas bersih-bersih supaya kesan licin sabun hilang.

 

Cosmoderm Perfect Balanced Toning Lotion

Langkah kedua 

Lepas tu korang boleh gunakan toning lotion dengan menyapukan pada kulit muka dan ratakan pada wajah. Pastikankorang menggoncang toning lotion  terlebih dahulu. Toning Lotion ni berfungsi dan bertindak untuk menyeimbangkan pH pada kulit kita, membaiki dan melembabkan kulit wajah. 

 

Cosmoderm Perfect Balanced Soothing WOW Cream

Langkah ketiga 

Kemudian, korang boleh gunaakan soothing WOW Cream yang bertindak sebagai krim pelembap dengan teksturnya ringan, tidak melekit. WOW Cream ni kalau korang nak tahu ia menggunakan teknologi Water - In Oil in Water (WOW).  Ye la kan memang sesuai dengan Namanya yang dah WOW tu, haruslah kesannya juga WOW.

 

Cosmoderm Perfect Balanced Mineral Sun Milk with SPF25 PA++

Langkah keempat 

Yang akhir sekali ni, korang bolehlah menggunakan Sun Milk yang mengandungi SPF 25PA++ . Sun Milk ni berfungsi bagi menlindungi kulit daripada sinaran UVA dan UVB.  Sun milk ni juga mampu melegakan kulit wajah yang terbakar akibat terdedah dengan sinar matahari. Sun Milk ni juga sesuai dengan masalah kulit kering. Nak gunakannaya, cuma tuangkan di telapak tangan, kemudian sapukan keseluruh wajah, ratakan supaya tidak bertompok. Lepas tu kalau korang nak pakai make up, boleh la kenakan make seperti biasa. 


Apa yang paling utama  produk Cosmoderm ni, dirumusan dengan Prebiotik dan Calamine yang sesuai untuk semua jenis kulit wajah. Jadi, tak perlu risau jika korang kulit berminyak ke, kulit kering ke, kulit kompilasi ke, korang boleh guna Cosmoderm Perfect Balanced ni. 


Mudah kan nak gunakan Cosmoderm Perfect Balanced set ni.



Pengalaman Dengan Produk Cosmoderm Perfect BalanceSet

Allhamdulillah, saya selesa bila menggunakan Produk Cosmoderm Perfect BalanceSet ni, sesuai untuk saya yang mempunyai kulit berminyak. Memandangkang set pencuci muka saya sudah habis saya baharu sahaja menggunakan set  Cosmoderm Perfect BalanceSet ni. Apa yang saya perasan, minyak kulit wajah saya sudah berkurangan. InsyaAllah saya akan teruskan set ni sehingga habis. Korang boleh la mencubanya juga k... Saya confident je sebab Produk Cosmoderm Perfect BalanceSet ni natural ingredient. 


Kat Mana Nak Dapatkan Set Cosmoderm Perfect Balance Ni?

Sangat senang nak dapatkan Produk Cosmoderm Perfect BalanceSet ni, contohnya ia boleh didapati di Watson, Guardian, dan juga Shopee. Kalau kena dengan promosi yang ditawarkan korang boleh dapatkan set ini dengan harga yang murah. So, korang selalu lah jenguk kat Shopee k. Kalau ada promosi saya syorkan terus grab. Ia sangat berbaloi dengan kualiti produk yang bagus. 

Website  / Facebook   /   Instagram



4 comments:

  1. memang best perfect balanced ni. saya dah guna 2 bulan, memang kulit makin ok

    ReplyDelete
  2. Shida pengguna cosmoderm..tp hat ni set skincare yg baru ye..menarik..lengkap semua..

    ReplyDelete
  3. ramainyaa pengumna cosmoderm ni skrg

    ReplyDelete

Powered by Blogger.