Kurma Ajwa Asli Madinah Rihura Hers Bermutu Gred 1 Sangat Berpatutan

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Kurma Ajwa Asli Madinah Rihura Hers Bermutu Gred 1 Sangat Berpatutan | Assalamualaikum, Salam Aidiladha. Jarang-jarang sekali dapat makan kurma Ajwa ni. Allhamdulillaah Kurma Ajwa Asli Gred A daripada Rihura ini sangat mampu milik. Kurma merupakan makanan sunnah yang tidak pernah ditinggalkan oleh baginda Rasulullah saw. Umum, telah mengetahu pelbagai khasiat yang terhidang di dalam buah kurma ini. Dan, kurma Ajwa merupakan kurma terbaik disebalik pelbagai buah kurma lain.


Kenapa Kurma Ajwa Kurma Terbaik?

Banyak kurma ajwa di pasaran. Maka, banyak juga gred kurma yang diklasifikasikan, ada gred A, B, C. Apa pun kurma ajwa terbaik adalah adripada gred 1. Malah, saya sebagai pengguna biasa tidak tahu manakah kurma ajwa yang terbaik. Oleh itu, bagi mendapatkan pengetahuan yang jitu dalam memilih kurma yang terbaik haruslah mempunyai ilmu. Kuasa periklan sangat memberi pengaruh kepada pengguna. Jadi, pengguna juga harus pandai menilai mana yang terbaik. Bak kata pepatah “tepuk dada tanya iman”.




Kenapa gred 1?

Gred 1 merupakan gred yang paling terbaik kerana  ia ditanam daripada benih pokok yang terbaik. Ia juga merupakan premium berkualiti tinggi dan buahnya juga fresh dari ladang.

Kurma ajwa merupakan kurma terbaik daripada gred 1 berbanding gred A! Sudah tentu kerana kurma ni banyak jenis yang harus diketahui, contohnya sperti Kurma Mariani, Kurma Mabroom, Kurma Muda, Kurma Medjook.  Namun, apa pun kurma ajwa menjadi pilihan saya untuk kali ni. Ini kerana kurma ajwa merupaka kurma kegemaran baginda Rasulullah saw. Ia juga berasal daripada Madinah yang nerupakan Kawasan tanah yang subur yang mampu menghasilkan kurma terbaik di dunia.

 

Kurma Ajwa Asli Madinah

Rasulullah saw juga bersabda

“Barang siapa yang mengambil tujuh biji kurma Ajwa pada pagi hari, amka pada hari itu ia akan dihindari terkena racun mauhupun sihir” HR. Bukhari”

Apa pun, Kurma Ajwa ini terbahagi kepada dua kategori iaitu: 1) Ajwa Awwali iaitu kurma ajwa yang ditanam di Bukit Madinah (yang merupakan tanah haram). Manakala, 2) Kurma Madinah yang ditanam di ladang Madinah (iaitu tanah halal).

 

Perbezaan tanah haram dan tanah halal ialah, tanah haram merupakan Kawasan berbukit, manakala bagi tanah halal pula berada di Kawasan lading atau di dataran Madinah.                               

 




Kebaikan Kurma Ajwa Asli Madinah

Sudah tentu semua nak tahu kenapa Kurma Ajwa Asli Madinah ni terbaik kan? Ini adalah kerana:

- Barakah atau keberkatan. Kurma Ajwa dari tanah halal atau tanah haram itu mempunyai keberkatan kepada si pemakannya.

- Kurma yang telah disebut di dalam hadis kerana ia merupakan penawar racun.

- Kurma ini mempunyai tone warna kehitaman pekat, mempunyai kedutan, baunya wangi, sederhana manis, saiznua sedikit kecil, ia jenis yang kering dan tidak mudah rosak.

- Kurma ajwa asli Madinah juga mempunyai antioksida semula jadi yang baik untuk kesihatan badan.

- Berkhasiat untuk memberi tenaga kepada ibu mengandung, menyusu dan anak.

- Sebagai benteng kepada diri daripada santau, sihir atau penyakit misteri.

- Rasa yang sederhana manis boleh dimakan oleh pesakit diabetis.

- Membantu memberi kelancaran kepada penghadaman.

 

Siapa yang Boleh Menikmati Kurma Ajwa Asli Madinah?

Kurma boleh di makan oleh sesiapa sahaja mahupun bayi yang berusia 6 bulan ke atas dijadikan sebagai campuran bagi makanan pejal mereke. Ia mampu meningkatkan matabolisme bayi anda. Malah, kanak-kanak dan dewasa juga sangat dialukan mengamalkan kurma.

1.   Kanak-kanak: ia baik untuk tumbesaran kanak-kanak bagi merangsang minda yang sihat dan cerdas, berupaya menambahkan tenaga anak-anak yang menajdi lebih aktif dan pintar. Malah, jika anak-anak yang kurang makan, kurma ajwa Asli Madinah ini baik untuk memberi kekenyangan kepada anak-anak.

2.   Remaja: Remaja merupakan tahap umur yang aktif, dan kurama ajwa asli Madinah Rihura ini mampu menyalurkan tenaga yang setimpal, mengurangkan rasa lesu, sentiasa bersemangat, mencantikkan kulit. Mengatasi masalah penyakit (Anemia, darah, sendi dan sebagainya).

3.   Dewasa: bagi ibu yang sedang ikhtiar hamil, kurma ajwa asli Madinah ini sesuai diamalkan dalam pemakanan harian. Selain itu, ibu yang meyusukan  bayi juga sangat penting kerana dengan khasiat yang terkandung di dalam kurma ini mampu mengaktifkan dan membekalkan susu yang banyak. Selain itu, ia juga melancarkan masalah sakit sendi, anemia, otot, dan lain lain. Ia juga sesuai kepada pesakit kencing manis untuk membekalkan tenaga harian dan diet harian.

 

 

Kurma Ajwa Asli Madinah Rihura Herbs

Allhamdulillah, saya diberi peluang mencuba Kurma Ajwa Asli Madinah Rihura Herbs ini dengan rasa yang sangat teruja. Sangat teruja keran sudah lama tak rasa kurma ajwa. Setiap tahun bila Ramadhan mampu tengok saja. Sedangkan say ani memang penggemar kurma. So, pergi la cari kurma yang seadanya.

Bersyukur sangat bila diberi peluang untuk mencuna Kurma Ajwa Asli Madinah Rihura Herbs ini. To be honest rasa lain macam. Dulu saya pernah makan kurma ajwa apabila ada yang bawa pulang dari Madinah, tapi kurma Kurma Ajwa Asli Madinah Rihura Herbs ini sangat lembut teksturnya. Rasanya yang sedrhana manis membuatkan bila saya makan 3 atau 7 biji rasa nak lagi dan lagi. Biasanya kalau saya makan 3 atau 7 biji dalam sehari aya dah rasa ok. Tapi Kurma Ajwa Asli Madinah Rihura Herbs ini lain macam lak rasanya. Mungkin grednya premium yang berkualiti tinggi membuatkan saya bila makan rasa tak puas dengan keenakkannya.

Setiap pagi en husband akan ambil Kurma Ajwa Asli Madinah Rihura Herbs ini sebelum melangkah keluar mencari rezeki. Memandangkan husband saya dia keluar kerja awal selepas subuh dia, tak suka sarapan. Dan,,, Kurma Ajwa Asli Madinah Rihura Herbs ini la menjadi hidangan perut yang kosong.

Anak-anak saya juga suka makan! Terutama kakak, malah adik Nur Jannah juga tidak kurangnya. Nak jer selalu… Bijinya yang tidak melekat pada isi mudahkan saya menanggalkannya sebelum makan. Saya dan kakak selalu masukkan Kurma Ajwa Asli Madinah Rihura Herbs ini Bersama campuran nestum dan milo atau susu. Biasanya saya akan ambil kurma ni sebiji, sebiji. Allhamdulillah.



Lebih Selesa

Selesa? Ermmm ye, selesa kerana say ani menghadapi sembelit bila mengamalkan tiap hari Kurma Ajwa Asli Madinah Rihura Herbs ini masalah sembelit dan penghadaman say amula teratur. Allhamdulillah.

 

Resepi Diet Saya Bersama Kurma Ajwa Asli Madinah Rihura Herbs ini.

Saya menggunakan beberapa ramuan lain dalam diet saya Bersama Kurma Ajwa Asli Madinah Rihura Herbs ini.

1.       Tuangkan air panas di dalam gelas

2.       Masukkan 3 kuntum bunga roselle yang telah dikeringkan

3.       Masukkan 5 buntum rose buds

4.       Masukkan 3 biji Kurma Ajwa Asli Madinah Rihura Herbs

5.       Masukkan 1 ketul gula batu (optional)

6.       Rendam sehingga bertukar warna

7.       Selepas 10 / 15 minit boleh menikmatinya

Boleh masukkan air pula sehingga lah warnanya bertukar putih. Selamat mencuba k. Kalaau nak tahu detail, enjoy thus video.



Kenapa saya syorkan Kurma Ajwa Asli Madinah Rihura Herds?

·     Kurma ini memang terbaik dari Madinah. Kurma terbaik adalah daripada Madinah berbanding tempat lain seperti Yaman, Iran, dan sebagainya.

·   Rasanya tidak terlalu manis. Kurma yang terbaik kurma yang tidak terlalu manis. Ia sesuai diambil oleh mereka yang mempunyai penyakit, malah sangat sesuai untuk pesakit kencing manis.

·   Sangat berkhasiat seperti memberi tenaga, menghindari sihir, racun dan merawat masalah pencernaan. Saiz yang sederhana kecil senang untuk makan. Sekali makan nak lagi dan rasa tidak puas kerana rasanya yang sedap, lembut memberikan kita mahu berkali-kali.

·    Kurma ajwa adalah penawar bagi sihir, santau, saka, racun, sakit misteri. Ia boleh diamalkan dalam kehidupan harian kerana ia tertulis di dalam hadith. Ini juga kerana ia mempunyai antioksidan yang tinggi serta kandungan nutrisi yang baik untuk tubuh kita.

·     Pembungkunsan Kurma Ajwa Asli Madinah Rihura Herbs yang elegant. Saya sangat terpegun sebab tak pernah tengok pembungkusan kurma seperti itu itu. Biasanya saya dapati di kedai dibungkuskan dalam bentuk kotal. Namun, pembungkusan Kurma Ajwa Asli Madinah Rihura Herbs ini mudah juga untuk dijadikan hadiah atau free gift untuk sesiapa sahaja.

 

So, sangat sesuai lah untuk kita memberikan hadiah untuk keluarga kita sahabat handai, guru-guru jiran tetangga, menziarah ibu-ibu dalam pantang. Erm,,,, sudah tentu la Kurma Ajwa Asli Madinah Rihura Herbs ini the best choice.

 

Apa yang saya katakana di awal perenggan tadi ia adlah mampu milik. InsyaaAllah, dengan harga yang ditawarkan sudah tentu memberi satu kegembiraan kepada kita. So, bagaimana nak dapatkan Kurma Ajwa Asli Madinah Rihura Herbs ini?

Kalau ada yang berminat nak dapatkan Kurma Ajwa Asli Madinah Rihura Herbs ini boleh la menghubungi:

Whatsapp:

Wasap.my/60105012717/KurmaAjwaAsli

Facebook:

https://web.facebook.com/rihurahers

Instagram:

@rihuraherbs

2 comments:

Powered by Blogger.