Sensenique Natural Body Wash: Produk Semulajadi Sesuai Untuk Semua Golongan

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Sensenique Natural Body Wash: Produk Semulajadi Sesuai Untuk Semua Golongan | Assalamualaikum, salam sayang dari saya, dah lama betul tak bersua kan. Erm. laptop saya rosak sejak bulan Januari lalu, sampai masuk PKP sampai la sekarang baru dapat dengan khabar laptop saya dah tak mampu diselamatkan. Ini pun pinjam lapton sepupu untuk update entry. Dek keterbatasan tersebut dan juga keterbatasan internet, menyebabkan saya menyepi. Demi produk yang bagus ini saya menggunakan hot spot line telefon untuk mengemaskini dan mengkhabarkan produk ini.

 

Allhamdulillah, syukur saya diperkenalkan dengan satu produk semulajadi yang sangat bagus. Dengan keadaan dunia kita yang semakin hilang kuasa bumi hijau ni, sudah tentu badan kita sangat memerlukan produk semulajadi sebagai sgen pembersihan dan juga kesihatan. 


Ditambah pula dengan dunia yang diancam oleh virus carona ini, sudah tentu agen pembersihan badan sangat diperlukan. Oleh itu, Sensenique Natural Body Wash diperkenalkan dengan kandungan yang semulajadi. 


Sensenique Natural Body Wash Peppermint and Lime / Pudina Limau Nipis



Kelebihan Sensenique Natural Body Wash Peppermint and Lime ini tidak mampu disangkal kerana ia:

  • Diperbuat daripada 98% ramuan asli
  • Melembabkan dan membugarkan kulit
  • Kandungan pati Peppermint dan juga Lime memberi kesan penyejukan dan penyegaran pada kulit. Selain itu, ia juga juga mampu menyingkirkan kulit kusam yang terdedah daripada cahaya ultra.
  • Mampu memulihkan kulit berminyak, membantu merembes minyak serta merawat kulit berjerawat.
  • Mencerahkan kulit yang kusam dan tidak bermaya.
  • Sesuai kepada semua jenis kulit sensetif dan bermasalah.
  • Pencuci Peppermint Lime merupakan


Anugerah Yang Dicapai

Perkara yang tidak mampu disangkal apabila Sensenique Natural Body Wash ini telah dianugerahkan Anugerah HER Beauty AWARDS 2019 dibawah kategori Pilihan Pembaca untuk jenama tempatan terbaik (Body Wash).

 

Selain itu, produk Sensenique Natural Hair Conditioner Halia Oren dan Pudina Limau Nipis juga mendapat anugerah Kecantikan pilihan editor pada tahun 2019. Ia dianugerahkan sebagai anugerah Perapi rambut terbaik untuk rambut kering / rosak.

 

Pilihan Anda: Tepuk Dada Tanya Hati

So, uols ia terbukti apabila, pengguna memilih  sendiri produk ini sebagai perodk terbaik katogari cucian badan ye. Erm… sudah tentu sesiapa sahaja yang menggunakannya akan merasa berpuas hati. Kenapa saya cakap ia mampu memuaskan hati pengguna… ermm… kerana Sensenique Natural Body Wash ini TIADA:

  •          Betalne
  •          Sulfates
  •          Silicones
  •          Phthalates
  •          Synthetic colours
  •          Synthetic franrances
  •         Harsh preservatives
  •          Animal fats

Sehubungan itu, kenapa ia juga mampu memberi kepuasan kepada pengguna kerana ia diperbuat daripada Escosert organic dan ramual semulajadi, Vegan dan tidak diuji dengan haiwan. Dijamin produk yang HALAL daripada JAKIM. Selain itu, ia dihasilkan dengan kawalan piawaian yang ketat iaitu pada aras piawaian pengilangan GMP dan memenuhi piawaian ISO 9001:2015. Maka, tidak perlu ragu-ragu untuk menggunakan produk ini.

 

Natural Slogan

Dengan slogan “Simply Natural, Simply Kind” produk ini mudah menarik minat pengguna kerana sudah tentu pengguna merasakan ia adalah terdiri daripada ramuan yang semulajadi. Sudah saya katakana tadi, sememangnya sekarang pengguna sudah bijak dalam membuat pemilihan produk harian dan peka terhadap produk semulajadi. Kerana itu jua ia terbukti sebagai pilihan produk terbaik semulajadi pengguna.

Didatangkan dengan ramuan dan bauan utama iaitu Peppermint oil, Lime, Halia dan oren mampu memberi kesegaran semulajadi kepada pengguna.

 

Sensenique Natural Body Wash Oren Halia

Seperti mana Sensenique Natural Body Wash Lime, Sensenique Natural Body Wash Oren Halia juga terdiri dan diperbuat daripada:

  •  98% ramuan daripada semulajadi yang diadun dengan minyak argan, jus daun aloe vera barbadensis organic dan ekstrak tumbuhan semulajadi ECOCERT yang mempu memberi ketenangan, kelembapan, dan kesegaran pada kulit.
  • Akar halia dan minyak pati oreen mampu memberi kewangian semulajadi
  • Formulasi ini mampu memberi ketenangan, kesegaran semulajadi seharian kepada pengguna.
  • Oren halia ini mampu memberi kelembapan kepada kulit kering.
  • Jika digunakan secara konsisten dan berterusan ia mampu memulihkan kulit dan menjadikan kulit lebih sihat.

 

Membantu Merawat Masalah Kulit

Jika anda atau anak-anak anda menghidap penyakit eczema dan psoriasis Sensenique Natural Body Wash Oren Halia adalah pilihan yang sesuai. Penyakit Ekzema biasanya akan menyerang kulit seperti di bahagian kepala, dahi, muka, pipi dan tangan kanak-kanak mahupun dewasa dengan tompok merah dan sebagainya.

Manakala, Psoriasis pula sering muncul di bahagian mulut, siku, bawah punggung, dan kulit kepala. Oleh itu, pencuci dengan ramuan semulajadi sangat diperlukan untuk menangani masalah tersebut. Ini kerana ramuan daripada campuran dan gabungan oren dan halia mempu membantu melegakan kulit yang bermasalah itu.

Malah, kulit sensitif seperti kulit yang mudah teriritasi dan lebih reaktif daripada kulit biasa. Gejala seperti kemerahan, ruam, berkerutu, gatal-gatal dan kesan terbakar adalah masalah utama kepada kulit sensitif, Jika, menggunakan produk cucian yang mengandungi bahan kimia ia akan memburukkan lagi masalah kulit sensetif itu.

Dengan ini, cucian badan Halia Oren ini yang bebas daripada sulfat dan surfaktan betaine sangat sesuai mengatasi masalah kulit sensitif. Ramuannya yang lembut dan bebas toksin malah disemai dengan kebaikan minyak argan, jus aloe vera, pati minyak tulen dan ekstrak tumbuhan baik untuk pelbagai jenis masalah kulit. Ia juga sesuai digunakan oleh kanak-kanak dari 1 tahun ke atas, dewasa dan orang tua.

 

Pengalaman Testimoni

Pengalaman saya sebagai pengguna terbukti apabila saya mengaplikasikan Sensenique Natural Body Wash Peppermint Lime dan Sensenique Natural Body Wash Oren Halia kepada anak-anak saya. Kulit anak saya yang berusia 3 tahun sering digigit nyamuk dan sedikit kasar akibat kesan gigitan nyamuk dan berparut. Dengan menggunakan Sensenique Natural Body terutama Oren Halia membuatkan kulit anak saya semakin lembut. Bintik-bintik merah kesan gigitan nyamuk mula menjadi pudar dan kulitnya semakin licin.


Selain itu, saya guna mendapat result yang baik setelah menggunakan pada kulit lengan saya yang terkena bahan panas. Apabila saya tengok kulit itu kemerahan saya merasa takut untuk terkena apa-apa bahan pencuci badan. Namun, saya memberanikan untuk menggunakan Sensenique Natural Body Wash Oren Halia untuk mencuci kulit kemerahan itu. Apabila menggunakannya dan menggosok-gosok pada lengan itu, saya merasa tidak pedih dan sakit, malah kesan kemerahan itu mula pudar selepas beberapa hari saya menggunakannya. Kesan itu juga mula melicin dan meratakan kulit tersebut.

Allhamdulillah.

So, apa produk yang bagus ini harus la saya war-warkan. Korang kalau tak cuba takkan tahu kesannya tau terutamanya bagi korang atau anak-anak korang yang ada masalah kulit sara sangat syorkan korang guna Sensenique Natural Body Wash Peppermint Lime, Sensenique Natural Body Wash Oren Halia ini.

Eh, eh…. Ada yang dah berminat ke tu??? Apa??? Macamanan nak dapatkannya… oh, sennag je! Boleh jer terus ke:

 

Website à www.senseniquenatural.com

Instagram à www.instagram.com/sensenique

Facebook à www.facebook.com/senseniquenatural

Contact No à 019.2187.688

 

 





 

 


 

1 comment:

Powered by Blogger.