Tera Skincare Menyempurnakan Masalah Jerawat Jeragat Dengan Lebih Mulus



بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Tera Skincare Menyempurnakan Masalah Jerawat Jeragat Dengan Lebih Mulus / Jeragat dan jerawat masalah biasa yang dialami bagi hawa khususnya berbanding golongan adam. Banyak penyebab yang berlakunya masalah regata ini. Antaranya, faktor pendedahan kepada sinaran UV, perubahan hormon dan rawatan, penggunaan kosmetik dan juga faktor keturunan. So, Tera Skincare dirumuskan untuk membantu memulihkan kulit wajah berjerawat dan berjeragat bagi memastikan kulit wajah anda kekal sihat.



Set Tera Skincare My Magical skincare routine terdiri daripada empat jenis produk iaitu:
1. Carrot Soap
2. Soft Peel Peeling Toner
3. Flawless Day Cream
4. Stardust Night Cream

Bagi yang tertanya-tanya adakah produk ini pengesahan produk ini, saya lampirkan bersama gambar dibawah yang mana keempat-empat produk ini telah didaftarkan di bawah pemantauan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).

sumber: Facebook TeraSkinCareHQ


Carrot Soup
Corrot Soup pula dirumuskan dengan ramuan seperti Carrot, Daucus carota dan Glycerin. 
Ia berfungsi untuk mencerahkan kulit, mengecilkan pori, melambatkan penuaan kulit, memberi kesan anjal pada kulit wajah, Mengekalkan kelembapan wajah. Ia sesuai digunakan untuk semua jenis kulit.




Langkah Pertama: Cara Menggunakannya Carrot Soup
Anda harus membersihkan wajah terlebih dahulu dengan coarrot soup ini bagi memberikan kulit wajah anda tampak segar dan bersih. Tera Carrot Soap ini boleh memberi kesan anjal pada kulit, menjadikan kulit lebih cerah, mengecilkan pori serta menghilangkan kotoran pada kulit. Sabun ni sesuai digunakan untuk semua jenis kulit.

Anda boleh menggunakan carrot soup ini dalam dua kali sehari pada waktu pagi dan juga malam. 




Soft Pearl Peeling Toner 
Manakala, soft pearl peeling toner teridiri daripada Aqua, Arbutin dan Allatoin yang berfungsi untuk:

  • Menanggalkan kulit mati
  • Merangsang pertumbuhan kulit baru secara semulajadi
  • Meratakan tona kulit



Gambar di bawah menunjukkan soft pearl peeling toner yang telah didaftarkan dibawah pemantauan KKM.




Langkah Kedua: Menggunakan Soft Pearl Peel Toner
Soft Pearl Peel Toner ni sebenarnya boleh mula digunakan selepas proses peeling berlaku pada kulit wajah anda. Opsss... apa itu "proses peeling?"

Proses Peeling ialah proses di mana kulit wajah anda akan menggelupas atau kemerahan selepas anda menggunakan Carrot Soup. Ini adalah proses untuk membuang kulit mati dan menremajakan semula kulit wajah anda untuk memulihkan sel-sel baharu bagi menremajakan wajah anda. Ia adalah proses biasa jika anda merawat kulit wajah.

Seperti saya, dalam masa tiga hari saya menggunakan carrot soup, kulit wajah saya mula menggelupas dan ada rasa sedikit kepedihan... Apa pun tak perlu risau kerana ia satu proses menanggalkan kulit mati dan memulihkan semula dengan kulit wajah dengan menyekatakan tone wajah anda....



Nak guna Soft Pearl Toner ni, uols goncang dulu dan sray sahaja pada kapas muka kemudian sapu ke kulit wajah anda... Jangan macam saya lak nak cepat terus spray je kat muka.... hehehe..... short cut! Pengalaman saya semasa proses peeling ni juga saya rasa gatal-gatal di bahagian yang kemerahan tu... Jom tengok video saya ni!




Seperti mana yang saya nyatakan di atas ia berfungsi bagi menggantikan kulit mati, merangsang pertumbuhan kulit baharu dan meratakan tona wajah....

Dan.... saya masih on going menggunakan Tera Skincare ni. Buat masa ni belum ada resultnya macamana.... Hopefully, semua ok.... apa yang penting untuk mendapatkan kulit yang sihat!




Proses Peeling



Flawless Day Cream
Langkah Ketiga: Flawless Day Cream





Flawless day cream pula dirumuskan daripada Cera alba Carrot. Selain itu ia juga mengandungi paraffinum liquidum  yang akan menegangkan kulit, melindungi kulit dari sinar UV berlebihan, mencegah kulit dari kering dan berminyak dan boleh dijadikan makeup base. 



Gambar di atas merupakan screen shot produk Flawless Day Cream yang didaftarkan di bawah pemantauan KKM. So, uols tak perlu risau untuk mencubanya. 





Stardust Night Cream
Stardust night cream pula mengadungi ramuan seperti Glycerin, Arbutin dan Aqua. Ketiga-tiga ramuan ini berfungsi untuk:

  • Mencerahkan dan memutihkan kulit
  • Memudarkan jeragat
  • Menghapuskan jerawat
  • Merawat kulit wajah dari dalam - Mengecilkan pori
  • Melicinkan kulit
  • Menegangkan kulit
  • Anti penuaan 

Kat bawah ni juga saya lampirkan gambar pendaftaran Tera Stardust Night Cream di bawah pemantauan KKM ye...


Langkah Keempat: Stardust Night Cream
Menggunakan Stardust Night Cream selepas proses peeling tadi ye.... Seperti mana saya nyatakan di atas ia memberi fungsi sebagai mencerah dan memutihkan kulit, membantu pudarkan jeragat dan merawat jerawat, menegangkan kulit dan juga merupakan anti penuaan.

Info Penting: Kepentingan Proses Peeling Selama 14 Hari boleh rujuk juga blog Sis Gee

Hari pertama sehingga ke 3 merupakan tempoh masa permukaan kulit dibersihkan dan dikeringkan. Dalam tempoh ini, kulit muka akan menjadi kusam, kering dan gelap kerana proses permukaan atas kulit sedang dijalankan.

(Pengunaan Carrot Soap, Flawless Day Cream dan Peel Toner)

Hari ke 4 hingga ke 9 adalah hari bermulanya proses peeling yang kuat. Ia akan membuatkan kulit terasa terlalu pedih, kering, gatal, panas, kemerahan dan melecet. Korang jangan risau kerana ini merupakan proses pembaikan kulit korang dan ia akan berakhir. 

(Pengunaan Carrot Soap, Flawless Day Cream dan Peel Toner)

Hari ke 10 hingga ke 14 merupakan tempoh peeling sudah berkurang dan kulit baru mula tumbuh  (baby skin). Sisa peeling akan berkurangan dan pulih dengan sendiri. 

(Pengunaan Carrot Soap, Flawless Day Cream dan Peel Toner)

Hari ke 15 hingga ke 30 korang dah boleh mula pakai Tera Stardust Night Cream untuk membantu dan memberi effect lightening dan glowing. Penggunaan toner juga berbeza, hanya diperlukan sahaja pada kawasan kulit yang bermasalah.

(Pengunaan Carrot Soap, Flawless Day Cream dan Stardust Night Cream)

So, golongan hawa yang mempunyai masalah kulit wajah yang berjerawat dan berjeragat atau komlikasi sudah pasti tak senang duduk dengan masalah tersebut. Maka, anda boleh mencuba Set Tera Skincare ini kera ia pasti akan memberi satu kepuasan kepada anda nanti.

Antara Masalah Kulit Wajah yang sering dialami seperti masalah di bawah, Tera Skincare dirumuskan bagi memulihkan masalah tersebut.


Keistimewaan TERA SKINCARE:

❤Merawat masalah JERAGAT KRONIK
❤ Merawat masalah parut berlubang akibat jerawat
❤ Merawat masalah JERAWAT  teruk dan bernanah
❤ Merangsang pertumbuhan sel kulit baru
❤ Melindungi kulit daripada sinar UV berlebihan
❤ Mengecilkan liang pori & merawat white head & black head
❤ Melicin& mencerahkan kulit seawal 3 hari sahaja
❤ Mengembalikan keseimbangan PH kulit & mengelakkan kulit kusam dan gelap
 ❤ Mengelakkan kulit anda tua sebelum usia
❤ Kulit wajah sihat, segar, kekal anjal dan berseri-seri.
❤Kesan luarbiasa dan menakjubkan !! kulit lembab, cerah, licin dan anjal seawal 3 hari!! Kami GERENTI JADI.
Dapatkan segera!

Testimoni Tera Skincare

Sepertimana dalam gambar di bawah ada yang berjaya mendapatkan kesan yang diinginkan dalam masa seminggu. Semua itu bergantung kepada kondisi kulit wajah masing-masing!







So, uols, nak cantik dan sihat boleh cuba Tera Sckincare ni... Apa pun setiap yang digunakan mestilah disusuri niat yang betul... Nak cantik untuk apa? cewahhh gituh... takut kang tersilap nawaitu lak... no no no.... Macamana nak dapatkan Tera Skincare ini? Boleh la hubungi di laman media sosial di bawah!


Instagram Tera Skincare:

Facebook:
TeraSkinCareHQ

❤❤ #teraskincare # kasijadi #teraskincareindonesia #teraskincaremalaysia #squadtera #skincareterbaikmalaysia #kulitcantik #jerawat #jeragat


4 comments:

  1. Tengok testimoni alhamdulillah berhasil dan sesuai pada pengguna.Moga banyak masalah pada wajah dapat di atasi.

    ReplyDelete
  2. Comel betul pakaging Tera SKincare ni...macam marshmallow

    ReplyDelete
  3. Geramnya tengok warna packaging Tera ni, comell sangat. Bagus ada KKM

    ReplyDelete

Powered by Blogger.