Doa Munajat Asmaulhusna bagi Menyambut Ramadhan Kareem



بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Allahhumma Ya Rahman Ya Rahim, sesungguhnya Engkau Maha Pemberi Rahmat dan Kasih Sayang, kami mohon rahmat, redho dan restuMu untuk kami melangkah masuk ke bulan Ramadhan yang Mulia ini. Ya Kareem Ya Majid Ya Dzaljalaaliwalikram, muliakan kami semua dengan ibadah2 yang mulia sepanjang bulan Ramadhan yang mulia ini dan izinkan kami memperbanyakkan zikir memuliakan Nama2Mu dan memperbanyak membaca serta mentadabbur kalam2 suciMu.


Ya Allah Ya Affuw Ya Ghaffar Ya Tawwab Ya Quddus Ya Jaleel, sucikan dan jernihkan hati dan fikiran, roh dan jasad kami untuk kami memasuki bulan Ramadhan yang suci ini agar dengan jiwa yang suci, dapatlah kami beribadah kepadaMu dengan sempurna. Ya Quddus Ya Jaleel Ya Kareem, Jadikanlah bulan Ramadhan ini sebagai saat penyucian bagi hati kami dari dari segala sifat2 mazmumah dan hiasi kami dengan sifat2 Mahmudah dan sifat2 mulia.

Ya ‘Aziz Ya Qowiy Ya Matin, perkasakan, kuatkan dan teguhkan roh dan jasad kami sepanjang bulan Ramadhan ini agar kami dapat menyempurnakan amal ibadah kepadaMu. Ya Salam, sejahterakan roh kami dan sihatkan tubuh badan kami sepanjang Ramadhan ini agar kami dapat melaksanakan segala amal ibadah dengan sempurna.

Ya Rahman Ya Rahim Ya Wahhab Ya Kareem, permudahkan segala urusan amal ibadah kami sepanjang bulan Ramadhan ini. Ya Baari’ Ya Quddus Ya Kareem, agendakan kami dengan agendaMu yang suci lagi mulia sepanjang bulan Ramadhan ini. Ya Hafiz Ya Muhaimin, lindungi kami dari agenda2 peribadi, nafsu dan dunia.

Ya  Mu’id Ya Quddus Ya Kareem, kembalikan kami kepada fitrah yang asal yang penuh kesucian dan kemuliaan disisiMu Ya Allah...

3 comments:

Give your inspiration here and thank you.

Powered by Blogger.