Ubat, Supplement Sifatnya Lemah Tiada Daya Untuk Menyembuhkan Penyakit


بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Ubat, Supplement Sifatnya Lemah Tiada Daya Untuk Menyembuhkan Penyakit / Allhamdulillah, percaya atau tidak kalau saya katakan ubat, supplement dan apa-apa vitamin dan segala macam sifatnya lemah? da ia tidak mampu untuk menyembuhkan segala penyakit!

Kalau tak percaya cuba ambil panadol lenyekkan dah ia terus hancur berderai.... hehehe.... apa yang anda faham yang ingin saya katakan,,,,, maksud saya benda ini tiada daya untuk menyembuhkan segala penyakit, kerana hanya ada satu daya sahaja yang boleh menyembuhkan penyakit iaitu daya Al Fattah, Al Salam. Sudah tentu kita sebagai umat Islam percaya kepada rukun Iman kita yang pertama iaitu "Beriman kepada Allah",,, dan hanya Allah sahaja yang maha berdaya membuka jalan menyembuhkan segala penyakitn!


google image


Dan.....
kenapa masih mengucapkan ubat dan supplement itulah yang memulihkan saya, atau menyembuhkan saya.... Harus difahami, jika Allah tidak memberi daya menyembuhkan kepada makhluknya ia tidak akan sembuh. Ubat dan supplement adalah perantaraan sahaja. Boleh datangkan syirik jika kita mengiyakan atau percaya ubat dan supplement yang menyembuhkan penyakit. Walaupun dipandang remeh tapi kita kadang-kala tak faham dengan rukun Iman yang pertama kita. 

Berat tu! boleh jatuh syirik.... cuba fikir dan renungkan.

2 comments:

  1. Betul !! Yang menyembuhkan itu semuanya datang dari Dia. Dia yang Maha Penyembuh, Maha Pengasih. Cuma itulah kita kena berusaha untuk mencari penawar kepada sakitnya tu

    ReplyDelete
  2. iyeee...setiap kali nak makan ubat, baca dulu ayat ni "sesungguhnya ubat ini tidak menyembuhkan aku, tetapi Kau lah ya Allah, yang Maha Menyembuh", dengan penuh keyakinan, baru la makan ubat tu...

    ReplyDelete

Give your inspiration here and thank you.

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();
Powered by Blogger.