Milk Peel Cream Mask Dari Althea: Kenapa Harus Dimiliki?

Milk Peel Cream Mask Dari Althea: Kenapa Harus Dimiliki? / Allhamdulillah, sejujuran saya ini kali pertama tau saya guna cream mask. Teruja bila diperkenalkan dengan Milk Peel Cream Mask dari Althea ini. Pengalaman baharu ini membuatkan saya lebih bersemangat untuk mencuba Milk Peel Cream Mask ini.


Apa bila saya picit je ke tangan saya, saya nampak buih-buh dan bila disapukan pada ke seluruh wajah, yuhuuuu.... terasa semacam biuh-buih meletup-letup pada kulit wajah saya... hehehe... Apa yang bestnya tentang Milk Peel Cream Mask ini ialah teksturnya yang lembut macam form cleanser. Sapukan kepada seluruh wajah dengan melembabkan kulit wajah terlebih dahulu. Dan biarkan beberapa minit atau 15 minit baharu boleh bersihkan wajah semula. 

Daaa... nak tengok wajah saya hantu Sheila, hehehe,,,, maaf la kalau ada yang meluat! Bak hantu siaang ni... tadaaa....


Dengan baunya yang lembut dan harum ia membuatkan saya selesa menggunakannya walaupun sibuk dengan tugasan harian mengaji saya. Just sapu kat muka then barkan ia meresap masuk ke lulit wajah. Kalau picit kat tangan anda boleh nampak buih-buih cream mask ini.




jimat memang jimat. kenapa? sebab dengan satu + satu pam sahaja untuk penggunaannya. satu pam kalau kau suka pakai nipis. atau dua pam untuk kepuasan dekat muka. aku dah pakai. syok. sebab tekstur dan baunya. 


Kandungan Milk Peel Cream Mask 

Milk Peel Cream Mask ini mengandungi ekstrak AHA dan BHA. Untuk pengetahuan anda AHA ialah lpha Hydroxy Acid. Manakala, BHA ialah Beta Hydroxy Acid. Milk Peel Cream Mask ini sesuai untuk pelbagai kulit muka. 



AHA
AHA bertindak lembut melarutkan ikatan di antara sel kulit mati sehingga mudah diangkat serta membuat permukaan wajah lebih lembut dan halus. Dengan sifatnya sangat mudah larut dalam air, sehingga tidak menembus jauh di bawah permukaan kulit ia membuatkan kulit menjadi halus. Ia bertindak untuk melindungi dan menghilangkan garis-garis halus di permukaan wajah serta menghilangkan sel-sel mati. Melihat khasiat dari AHA, tak heran jika kemudian AHA menjadi salah satu bahan favorit yang disertakan dalam produk pembersih kulit dan pengelupasan kulit (peeling). Meskipun begitu, banyaknya kulit mati yang terkelupas tergantung dari kandungan persen dari AHA. Anda boleh menggunakan AHA ini setiap hari, namun disarankan ia lebih sesuai dengan kulit sensitif. AHA lebih sesuai dengan kulit yang kusam tidak bermaya, banyak blackhead dan berparut.

BHA
Manakala, BHA pula agen yang larut di dalam air dan larut di dalam minyak. IA mampu menembusi permukaan kulit , membersihkan kulit mati, dan mengurangkan kulit wajah yang berminyak. Dan saya mempunyai kulit wajah yang berminya, fungsi BHA sangat memberi kesan kepada kulit wajah saya. 

Kombinasi AHA dan BHA ini sangat sesuai dengan kulit wajah saya yang menanggung kedua-dua masalah dalam AHA dan BHA. So, sebab inilah kenapa anda harus memiliki Milk Peel Cream Mask ini!

Cara penggunaan
1. Anda boleh picik ke atas tangan
2. Sapu keseluruh kulit wajah, akan terasa buih-buih mula pecah
3. Biarkan ia kering
4. Boleh mencuci dengan air suam. Saya gunakan Oatmeal Therapy Cleansing Tissue Althea.


Apapun, jom kita tengok video ini



Harga Milk Peel Cream Mask ini ialah RM36. 
Untuk matlumat lanjut tentang Milk Peel Cream Mask ini boleh layari:

Laman Sesawang

Instagram:


3 comments:

  1. yes ! kena manjakan muka kita dengan produk-produk yang baik.

    ReplyDelete
  2. Wow..buih! Pernah pakai cleanser jenis buih tapi mask tak pernah lagi..unik..

    ReplyDelete

Powered by Blogger.