Lazada Online Revolution Blogger Contest

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم



Lazada Online Revolution Blogger Contest / Assalamualaikum.... semua dah tahu tentang Lazada Online Revolution Blogger Contest. Jom sama-sama kita memeriahkan dengan mengambil bahagian dalam contest ini. Lazada Online Revolution sedang berlangsung bermula dari 1 November hingga 14 Disember 2017. 


1. Pertandingan berlangsung dari 1 November hingga 14 Disember 2017.

2. Untuk mengambil bahagian dalam peraduan ini, setiap peserta perlu menjawab semua soalan yang dinyatakan di bawah dan menulis dalam jawatan mereka:

a. Adakah anda masih ingat produk pertama yang pernah anda beli dalam talian? Apa itu dan bagaimanakah pengalaman anda?

Produk yang pertama saya beli secara online adalah baju kemeja Paul Smith. Kalau tak salah saya masa tu tahun 2008. Kalau kat Lazada produk pertama saya adalah Philips Avent Baby Bottle. Sangat berpuasa hati dengan pembelian tersebut walaupun tidak nampak dengan mata kasar, namun apa yang saya dapat seperti mana gambar yang dipamerkan. Selain harga yang berpatutan dan ada potongan harga, ia juga menjimatkan masa saya daripada membeli di pasaraya. Dengan limitasi masa yang ada saya terpaksa jua menggunakan saluran ini kera ia mudah, cepat dan fleksibel. Di mana sahaja saya boleh membeli dengan adanya jalur tanpa wayar, di masa ketika apa pun saya mampu membeli dan menggunakan saluran atas talian ini. 

b. Jenis produk mana yang anda lebih suka membeli dalam talian?
Saya lebih suka membeli pakaian, keperluan baby seperti seperti di SINI. Malah kasut, barang rumah juga saya akan membeli secara online. 

c. Apa yang anda suka tentang membeli-belah dalam talian?
Membeli belah atas talian ini membuatkan saya lebih selesa kerana ia cepat dan mudah. Jika ada barang yang tidak menepati spesifikasi yang ditawarkan ia boleh ditukar ganti atau wang akan dikembalikan, tidak seperti membeli belah di pasaraya, wang tidak boleh dikembalikan semula. Selain itu tawaran istimewa serta jualan murah dengan potongan harga yang banyak lagi menjimatkan lebih menarik perhatian saya. 

d. Produk manakah yang anda beli atau anda merancang untuk membeli di Lazada semasa jualan Lazada Online Revolution?

Bagi Lazada Online Revolution, saya merancang untuk membeli barangan seperti di bawah ini. 


Andore Photography studio Cube Softbox Light Lighting Tent Kit Photo Video Equipment

Director Video Scene Clapperboard TV Movie Board Film Cut Prop


Weisre DM - 3308A Collar Microphone with Belt Pack Wireless Transmitter Clip-on Mic

Saya perlukan perkara ini bagi membantu dalam pekerjaan saya! Semoga Allah mempermudahkannya. Tiada apa yang mampu saya bukan untuk diri sendiri namun untuk mereka yang lebih memerlukan daripada saaya. Kalau ikut mahu banyak yang hendak di beli di Lazada ni... 

Bukan senang naka dapat barangan ini ditempat lain. Semua daripada luar negara. Kat mana saya nak cari kalau di sini memandangkan saya di Kedah nak tak nak mesti kena pergi KL. 


3. Peserta perlu menyebut Lazada Online Revolution (https://www.lazada.com.my/online-revolution) yang akan berlangsung dari 11 November hingga 14 Disember 2017.

4. Artikel ini mesti mengandungi screenshot produk yang disebutkan dalam butir 2.d.

5. Peserta dikehendaki mengemukakan pautan ke artikel mereka melalui e-mel ke contest@lazada.com.my dengan tajuk bertajuk: Lazada Online Revolution Blogger Contest.

6. Peserta adalah dialu-alukan untuk menyiarkan artikel dalam bahasa mana pun.

7. Pemenang akan dipilih secara rawak.

Apa pun semoga penyertaan ini dapat memeriahkan lagi Lazada Online Revolution Blogger Contest, dan moga-moga terbukanya rezeki. Lazada terbaik! Satu-satunya website yang mengyediakan pelbagai keperluan bagi saya!. InsyaaAllah....

Allhamdulillah. 




3 comments:

Powered by Blogger.