Susu Suffy B Genius Susu Formula Untuk Si Bijak Mama

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم



Susu Suffy B Genius Susu Formula Untuk Si Bijak Mama / Suffy adalah jenama produk Susu No.1 di Malaysia. Dengan menggunakan tagline: 
MEMBINA GENERASI BERAKHLAK


Jenama suffy dipatenkan selaras dengan sunnah dan Al Quran. Dengan ramuan dan kandungannya yang organik seperti kurma, madu, ia membantu si manja anda membesar lebih bijak dan cerdas. 


Mempunyai Si Manja yang sihat, bijak dan kuat adalah impian setiap ibu bapa. Suffy memperkenalkan Suffy® B Genius dengan Formula B3, dirumus dengan DHA (15mg/100g), Vitamin, Mineral serta tambahan Prebiotik – FOS & Manna untuk membantu Si Manja anda kekal sihat, bijak dan kuat.   



BRILLIANT

Suffy B Genius mengandungi DHA yang merupakan antara komponen utama di dalam otak. Ia Berfungsi untuk membantu perkembangan otak kanak-kanak.

BALANCE

Suffy B Genius membantu memenuhi keperluan nutrisi seharian yang diperlukan oleh Si Manja. Nutrisi yang seimbang membantu Si Manja untuk membesar dengan lebih baik.

BOOST

Suffy B Genius dirumus istimewa dengan Prebiotik dari FOS dan Manna untuk membantu meningkatkan sistem penghadaman Si Manja.


Nutrisi Yang Terkandung di Dalam Susu Suffy



Apa yang menarik di dalam nutrisi susu Suffy ini adalah terdapat vitamin K sebanyak 21g. Untuk pengetahuan umum vitamin K adalah satu jenis vitamin larut lemak. Vitamin ini dikenali sebagai vitamin pembekuan darah. Tanpa vitamin K, apabila anda mengalami kecederaan dan pendarahan maka darah anda dapat terus dilepaskan karen. Beberapa penyelidikan saintifik mengatakan bahawa vitamin K, bersama dengan kalsium dan vitamin D, berfungsi untuk memastikan tulang kuat, terutama pada orang tua.

Makanan Sunnah

Selain itu juga, kombinasi makanan sunnah iaitu kurma dan madumenjadi ramuan di dakam kandungan susu Suffy B Genius ini. 


KURMA

merupakan buah yang mengandungi kandungan fiber yang tinggi. Ia sangat penting dalam membantu sistem penghadaman berfungsi dengan baik. Selain itu, ia juga mengandungi Vitamin B3 yang dikenali sebagai Niasan.


MADU

Madu pula, sarat dengan laktosa yang berfungi membantu memberikan sumber tenaga kepada tubuh badan.


Allhamduillah, baby Nur Jannah suka rasanya, manis tulin.... Sejak pulang dari Bukit Gambang Resort City, saya mula memberikan dia susu Suffy B Genius di mana sahaja, untuk proses percubaan 1 pax itu, dalam masa sebulan.... 


Bukan itu sahaja, tidak perlu gusar dan ragu para ibu dan mommy ye, sebab susu Suffy B Genius ini adalah memperolehi sijil HALAH Jakim serta MS1500 :2009 1179-00/2013  dan juga diiktiraf oleh Kementerian Kesihatan Malaysia MESTI.


Pengalaman di Bukit Gambang Resort City sangat menakjubkan saya dan anak-anak, pelbagai aktiviti disediakan dengan jadual yang begitu padat, anak-anak seronok bermain walaupun kepenatan. Syukur baby saya Nur Jannah tidak begitu meragam kerana dia cukup tidur dengan adanya susu Suffy B Genius ini memberi bekalan tenaga kepadanya. Malah kak Ngah Zara Adelia juga sukakan susu Suffy B Genius. 


Cara Penyimpanan dan Penyediaan

Campurkan 4 sudu (30g) susu tepung Suffy B Genius dengan 200ml air suam (45 darjah celcius) yang telah dididihkan secukupnya.

Disarankan juga untuk memberi susu sebanyak 3 kali kepada si manja anda.


Cara Penyimpanan

Manakala, bagi menyimpan susu Suffy pula, dengan disimpan di dalam bekas kedap udara di tempat yang dingin dan kering. Untuk memastikan kesegaran susu, habiskan dalam tempoh sebulan.




Kini dengan produk terbaru, Susu Suffy Pure Goat.
100% asli, tanpa pengawet, tanpa pewarna dan tanpa penambah perisa



Bagaimana Untuk Mendapatkannya?
Bagi pegetahuan anda susu suffy ini boleh didapati di seluruh Malaysia. Walau bagaimanapun ia tidak diedar secara menyeluruh dan ada pada stokis serta kedai tertentu sahaja. Anda boleh memriksa dahulu di laman ini LOKASI SUUFY DI SETIAP NEGERI, dan boleh lah menghubungi atau mendapatkan di kedai-kedai terpilih.

Apa pun, anda juga boleh mendapatkan secara atas talian menerusi laman sesawang Shopee.Com dengan harga RM28.90, dan harga promosi sehingga 14 Julai 2018 dengan RM22.90, atau anda juga menghubungi terus di HQ di bawah ini. 


Matlumat Lanjut bolehlah menghubungi:

SUFFY DAIRY GROUP SDN BHD (1189232-X)
Pejabat Urusan :

No. 29, Laluan Meru Perdana 11,

Taman Meru Perdana 2, 31200 Chemor, Perak,Malaysia

T : 05-525 2992

E : admin@suffy.com.my






5 comments:

  1. semoga anak2 sihat dan menjadi anak yg bijak :)

    ReplyDelete
  2. Banyak betul khasiatnya.. Gabungan ramuan yang mantap..

    ReplyDelete
  3. mek pun nak try bagi susu ni jugak dekat Amani and Amzar

    ReplyDelete

Powered by Blogger.