Apa Bukti Kita Rindukan Ramadhan Lagi!

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم


google image
Pesan ustaz, 

"Usah setakat terjemahkan rasa sedih Ramadhan hendak berakhir tu di media sosial semata.   Jika rindu benar pada Ramadhan,  selepas ini datanglah berjemaah ke masjid,  baca dan semaklah bacaan al quran,  amalkan puasa sunat,  istiqamah bersedekah dan berbuat baik. Barulah tak dikata kita ni temberang dan sembang kencang! 
   
Kesedihan tak dapat berterawih itu ubatlah dengan perbanyakkan qiam di bulan2 lain. Bukan dengan sepanjang tahun bantai tidur mampus hingga subuh pun subuh gajah! Macam itu kau kata sedih dan akan rindukan Ramadhan?"

Aduh!



5 comments:

  1. Setuju...apa yang diamalkan sepanjang ramadhan..teruskan.

    ReplyDelete
  2. betul.. untuk diri CT sendiri yang mana boleh istiqomah jangan di bulan puasa saja..

    ReplyDelete
  3. Salam kenal.
    Terima kasih sudi singgah blog ira. Persoalan yg baik utk muhasabah diri ini. Sgt mendalam pesan ustaz tu. Terima kasih atas perkongsian. Moga sentiasa jd ingatan buat diri ini.

    ReplyDelete
  4. teruskan amalan dibulan ramadhan tu dibulan2 seterusnya kan..perkongsian yang bagus

    ReplyDelete
  5. Aduhhh bisa benar ayatnya tu kak hehe..semoga kita terus istiqomah pada bulan-bulan lainnya. In shaa Allah, aamiin

    ReplyDelete

Give your inspiration here and thank you.

Powered by Blogger.