Lazada Birthday Festival Blogger Contest

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم



Lazada Birthday Festival Blogger Contest / Allhamdulillah, tahniah kepada LAZADA kerana sudah memasuki tahun ke6. Selamat ulang tahun LAZADA. Bagi ulang tahun ke eenam ini LAZADA telah mengadakan "Lazada Birthday Festival Blogger Contest" dengan Birthday Festival Sale yang  bermula sejak 25 April sehinggalah Jumaat, 27 April 2018 sungguh menarik. Fuyoooo.... boleh rabun mata saya tau... u all apa tah lagi... hehehe...banyak sangat yang sale semuanya murah-murah rasa semua nak beli. Terdapat lebih 1,000 flash deals untuk direbut, diskaun sehingga 90% untuk produk pelbagai jenama, baucar eksklusif melalui aplikasi LAZADA dan banyak lagi kejutan-kejutan hebat. Saya begitu teruja untuk dapatkan baucar LAZADA ni. 

Apa pun dengan menyokong LAZADA, saya mengambil peluang tuk join  dengan syarat yang telah disediakan. 

Lokasi
Jika diberikan peluang saya untuk menyambut hari jadi saya nak buat tuk anak-anak saya terutama kakak Amani. Saya pernah baca diari kakak Amani dia teringin nak sambut hari jadi bersama kawan-kawannya. Ye la kan pernah saya beli kek dan bawa ke tadikanya masa 6 tahun. Itu lah kali pertama dan kali terakhir buat masa ni. Katanya hari jadi dia pada 31 Ogos. Semua orang cuti, macamana kakak nak sambut kat sekolah? Mama buat la, beli kek ke makan kat sekolah sebelum hari merdeka pun boleh buat mama..... itu la dia cakap kat saya! Saya diam ye la memandangkan kesempitan kami.... hehehe... 

InsyaaAllah kalau ada peluang saya teringin buat di Taman Tasik Darul Aman atau juga dikenali D'Aman Park. Ramai kawan-kawan kerja saya tinggal di Jitra. So, senang nak datang. Kawan-kawan kakak pun ramai yang tinggal di Jitra juga.

sumber google

Saya belum pernah bawa kakak dan adik-adik datang sini. Belum berkesempatan untuk mereka. InsyaaAllah one daya ada rezeki boleh kami ke sana. Memandangkan Darul aman Park ini taman tema air dah tentu party hari jadi ini sangat meriah. Kawan-kawan kakak pun boleh join sama mandi manda bermain air. 

sumber google

Tema
Sesuai dengan lokai pilihan dengan tema, santai, warna-warni dan sambil bermain air, pelbagai acara akan dibuat. Anak-anak memang suka main air, mak pak pun sama... hehehe..... So, apa-apa aktiviti akan diadakan dengan tema mandi-manda dengan main baloon dan sebagainya. Oleh itu saya telah memilih colorful happy birtday latex balloon tuk anak-anak bermain di dalam air. Selain itu untuk deko yang lain saya akan memilih Multicolor confetti paper transparent balloon bagi menceriakan lagi suasana tempat hari jadi kakak. Unutuk googies pula saya memilih emoji bracelets dan musical blow outs. 



Multicolor confetti paper transparent balloon






Kek Hari Jadi

sumber google
Bagi kek hari lahir pula saya memilih kek hari kebangsaan dengan gambar jalur gemilang. Oleh itu bagi merialisasikan kek tersebut saya memilih mixer CRC Portable Baking Hand dari LAZADA untuk membuat kek ini. 


Mixer ini dapat membantu saya dalam membuat kek hari jadi untuk kakak Amani. 

Pakaian Hari Jadi
Manakala bagi pakaian pula saya memilih  baju renang kanak-kanak perempuan, dek tema air dan mandi-mada saya mengambil keputusan untuk memilih renang ini. 



Allhamdulilillah,,, siap punya angan-angan kedaun seorang ibu untuk anaknya. kekeke.... apa u all rasa ok ke tak hokeyyy idea ni... apa tu saya tk kisah la macamana janji kalau dah dapat buat hari jadi tuk kakak pun saya dah gumbira sangat-sangat. Ini kan pula kakak, mesti la dia tersangat gumbira. 

Apa pun berapa jam lagi tinggal ni, sempat sapu satu dua item lazada sale.... lai lai terjah LAZADA BIRTHDAYA SALE.....


7 comments:

  1. menarik betul kek tu sayang nak makan. hihi

    ReplyDelete
  2. Waaa. Sronok nii. Amani mek buat kat rumah je. Tp btolkan, budak kita nmpk je mcm dia tk kesah pasal birthday tp deep down inside memang dia nk di celebratekan. Jom kak sheila kita cuba untuk sambut birthday anak anak kita ..

    ReplyDelete
  3. good luck sis.

    btw kak, boleh tak tukar link blog saya di SAHABAT SETIA SHEILA INSPIRE daripada www.helloaiman.com kepada www.aimanabdullah.com

    sebab saya sudah tukar domain. Terima kasih

    ReplyDelete
  4. Wah! menarik post ni good luck ya.

    ReplyDelete

Powered by Blogger.