Rahsia Bijak dan Cerdas Dengan Susu Kambing EllVita Vanila

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم



Rahsia Bijak dan Sihat Dengan Susu Kambing EllVita Vanila / Allhamdulillah, susu kambing adalah minuman sunnah yang harus diamalkan oleh kita semua kerana ia adalah kegemaran baginda Rasulullah saw. Apa lagi kita nak sangkalkannya. Secara peribadi semasa kecil saya bukan penggemar susu kambing sebab apa yang bermain di minda saya, susu kambing ni rasanya "tak sedap",,, sebab tu saya bukan membesar dengan minuman sunnah ni. Kalau dulu memang rasa susu kambing ni hamis dan tak sedap, namun kini ia telah diformulasi dengan pelbagai ramuan asli bagi menyingkirkan rasa hamis susu kambing. Terbuktilah susu kambing kini sangat digemari seluruh golongan muda mahupun dewasa.... 


Selain khasiat yang banyak dalam susu kambing ni, seperti meningkatkan kecedasan, kebijaksanaan, metabolisme, mengelakkan serangan jantung malah ia juga diiktiraf oleh pakar luar negara. 

------>>>Boleh baca diSINI (pengiktirafan produk tenusu susu kambing oleh pakar antarabangsa)

Apa yang penting di dalam Al Quran juga ada menyebut kelebihan susu daripada binatang ternakan ini dalam Surah Al-Nahl ayat 66:


وَإِنَّ لَكُمْ فِي الأَنْعَامِ لَعِبْرَةً نُّسْقِيكُم مِّمَّا فِي بُطُونِهِ مِن بَيْنِ فَرْثٍ وَدَمٍ لَّبَناً خَالِصاً سَآئِغاً لِلشَّارِبِينَ


Dan sesungguhnya pada binatang-binatang ternak itu, kamu beroleh pelajaran yang mendatangkan iktibar. Kami beri minum kepada kamu daripada apa yang terbit dari dalam perutnya, yang lahir dari antara hampas makanan dengan darah; (iaitu) susu yang bersih, yang mudah diminum, lagi sedap rasanya bagi orang-orang yang meminumnya. (Surah Al-Nahl, Ayat 66)

Justeru, harus mengamalkan sunnah ini dalam kehidupan seharian kita!

Susu Kambing EllVita
So, hari ini saya nak kenalkan produk susu kambing EllVita yang telah menawan hati saya sehingga terjatuh cinta dengan Ellvita orgalac Vanila. Jenama EllVita ni, adalah re-branding daripada jenama terdahulu yang dikenali dengan i-Sihat. Kenapa saya memilih orgalac vanila ni? sebab utama saya memang suka flavor vanila. Nak nak kalau la ada aiskrim EllVita vanila ni, perghhhh sedapnya... tapi terpaksa saya korbankan hasrat kerana saya masih berpantang meminum minuman sejuk. Susu kambing EllVita ini sangat lazat, banyak kelebihannya, tidak langsung rasa hamis. Apa yang penting ia memberi kecerdasan berpanjangan untuk saya dan anak-anak.


Testimoni Seisi Keluarga
Anak-anak saya bukan penggemar susu lebih-lebih lagi susu kambing. Namun bila minum susu kambing EllVita ni mereka juga suka flavor vanila ni. Rasanya sangat sedap, memang tak rasa seperti minum susu kambing. Tak ada langsung rasa hamis, yang best kat kepala saya ni memang terlupa yang saya ni minum susu kambing. Sebab dari kecil sudah dimomokkan dengan susu kambing ni rasa "tak sedap, hamis dan sebagainya". Allhamdulillah ia tidak untuk anak-anak saya. Lagi mereka berebut nak minum lagi ada... hehehe..... apa yang penting orgalac vanila ni tidak mempunyai perisa tambahan. 


Mereka sangat sukakan rasa vanila ni, dan saya cuba gabungkan vanila dengan coklat..... perghhhh memang menjadi la, sedap sangat...... pagi-pagi mereka ke sekolah dengan penuh rasa girang.... Malah susu kambing EllVita memberi kecerdasan sepanjang hari buat anak-anak saya. Bukan sahaja cedas fizikal malah emosi dan spritual juga. Saya selalu pesan kat anak-anak lepas habis sekolah jangan lupa "solat zohor", "kakak solat la mama, sempat kakak solat dan pergi makan".  




  Kakak Amani dan Kak Ngah Adelia Cerdas Sepanjang Hari 


Allhamdulillah! Memandangkan anak saya yang sulong "kakak Amani", sekolah pagi dan petang KAFA petang, dia tak balik tengahari, berbekalkan orgalac vanila ni dia sentiasa cergas sepanjang hari sehingga la habis kelas petang pukul 5.45. Walhal, sebelum ni, dia sering merungut dia mengantuk dan penat. Nampaknya, inilah rahsia anak-anak bijak, bijak megurus masa, bijak dalam semua hal, kekal aktif dan ceria. 


Cerdas Dalam Sukan
Kakak Amani juga aktif dalam sukan golf, waktu ko kurikkulum sekolah hari Rabu pukul 3-5 petang, dia harus training golf di driving range. Latihan juga diteruskan pada setiap pagi Jumaat pula di putting green Akademi Golf UUM. Bagi meneruskan kecerdasan berterusan untuk anak-anak saya, susu kambing EllVita Vanila penyelamat keadaan supaya mereka tidak letih dengan aktiviti sekolah dan sukan. 

sumber: EllVita

Kenapa anak-anak boleh bijak dengan susu kambing EllVita?
Ini rahsianya! Ia adalah kerana susu kambing EllVita diformulasikan oleh pakar bertauliah iaitu Dr. Zara dan juga dianalisis dari dua makmal Lab iaitu di Unipeq dan Als Technichem. Jangan dikhuatirkan, kedua-dua maklmal tersebut telah diiktiraf oleh Skim Akredetasi Makmal Malaysia (SAMM). 

sumber: EllVita
Ramuan EllVitta?
Selain itu, sudah tentu anda nak tahu apakah ramuan utama susu kambing EllVita ni. Ia terdiri daripada kandungan folate, calcium, iron, DHA & ALA, protien, zinc, Vitamin A, B, C, omega 3, 6, 9 dan energy. Dengan ramuan yang terpilih dan bermutu ia dapat membantu kebijaksanaan anak-anak membersar.




Batuk Kakak Amani Pun Hilang
Selain itu juga ramuannya berfungsi menguatkan ingatan, dapat mengurangkan sakit kepada, muntah, mengurangkan parut luka di badan, mencegah serta membantu daripada batuk dan demam. Ini juga testimoni berkesan untuk kakak Amani, kerana sebelum ini kakak Amani sering batuk berpanjangan, allhamdulillah selepas mengambil orgalac dengan konsisten batuknya mula hilang. Saya memang tak bagi dia makan ubat batuk dan sebolehnya saya memang tak mahu dia mengamalkan ubat batuk. Syukur kerana batuk kakak dah hilang bila minum susu kambing EllVita ni. 



Yang mana Orgalac Vanila ni:
  • Tanpa pewarna tambahan
  • Tanpa bau hamis
  • Kaya dengan nutisi 
  • 100% organik
  • Rasa yang sangat lazat



Oleh itu, susu kambing EllVita adalah sesuai untuk:
  • Bayi 6 bulan ke atas dan kanak-kanak atau sati tahu keatas lebih disarankan
  • Pelajar sekolah dan universiti
  • Dewasa dan warga emas
  • Wanita mengandung & menyusukan anak
  • Pasangan ikhtiar hamil
  • Seluruh seisi keluaraga
  • Mereka yang cintakan kesihatan

Banyak ni nak cerita kebaikan dan kelebihan susu kambing EllVita,,,
Selain itu juga, susu kambing EllVita juga baik untuk ibu hamil dan juga ibu menyusukan anak serta suami isteri ikhtiar hamil. Bak kata,  "kita berusaha Allah jua yang menentukan". InsyaaAllah usaha dan tawalkal niat yang betul dimakburkan Allah swt. 


Testimoni daripada pengguna susu kambing EllVita yang meminum secara konsisten, akhirnya membuahkan hasil apabila telah disahkan hamil. Ini lah antara rahsia bijak dan sihat dengan susu kambing EllVita. 



Testimoni Diri Sendiri
Ok... yang ni lak saya nak cerita rahsia sihat dan cerdas saya dengan pengambilan susu kambing EllVita Vanila ni kecerdasan sepanjang masa untuk saya. Ye la, as a mom and full time student, dan pada masa yang sama saya juga bekerja, saya sangat mudah merasa penat. Pagi keluar rumah hantar anak-anak sekolah, tengahari ambil kak ngah, masuk ofis, pukul 1.00 keluar semula ke Pusat Islam, lepas pukul 2 baru saya sempat makan tengahari selepas hantar kak ngah masuk kelas Al-Baghdadi. Seharian memang saya terpakasa berulang-alik dari ofis, sekolah, dan pusat Islam dan petang sebelum pulang rumah ambil kakak di sekolahnya.


Allhamdulillah, setelah beberapa hari saya minum susu kambing EllVita Vanila ni, saya rasa saya kekal aktif dan bertenaga sepanjang hari walaupun cuaca tidak menentu, syukur saya mampu bergegas ke sana sini dengan kekal cerdas sepanjang waktu. Walaupun saya tidak cukup tidur di malam hari bagi menyiapkan tesis saya, namun dengan pengambilan EllVita Vanila saya mampu bertahan sehinggalah di siang hari! penulisan tesis saya pun berjalan lancar walaupun pelbagai dugaan yang saya hadapi dalam membuat pembetulan tesis saya yang mencabar, terpaksa baiki analisis saya buat semula dari awal. Namun saya bersyukur, walaupun banyak yang harus saya baiki, kelancaran menulis dan memahami tentang apa yang saya buat amat memberi pengaruh kepada akal dan emosi saya. 

Lagi Yang Menarik Susu Kambing EllVita?
Banyak sangat yang menariknya tentang susu kambing EllVita ini, bukan sahaja sesuai minum sahaja, namun telah diintegrasi dengan kreativiti yang pelbagai bagi mewariasikan lagi produk ini dengan resepi-resepi yang penuh kreatif dan inovatif. Tak percaya? Jom tengok! Menerusi idea yang sangat bijak daripada pengasas EllVita maka lahirlah:


Kek Pandan Gula Melaka Orgalac

sumber EllVita

Bubur Makaroni Orgalac



Kuih Gulung / Ketayap Orgalac

Fuyoooo.... memang kecur luluh jiwa raga saya, bila tengok makanan ni... sedap tuuu... tak sangka kan dengan EllVita macam-macam resepi ada.... antaranya kek pandan gula melaka, bubur makaroni orgalac, kuih ketayap orgalac, hasil daripada EllVita vanila yang sangat besttt ini! Sangat kreatif kan..... 

Apa lagi nak dikata, sudah terbukti susu kambing EllVita mempunyai rahsia bijak dan sihat yang sangat banyak, tidak mampu dihitung, hanya Allah jua Yang Maha Menghitung. Dengan kelebihan yang banyak yang dikurniakanNya menerusi produk EllVita, ambillah peluang membaiki cara hidup yang sihat dan bijak untuk kita sebagai hamba dan juga khalifahNya. Dengan slogan....

"Tasty, Tested, Trusted"

.....tidak perlu diragu, cuba dahulu pasti haru keberkesanan hasilnya. InsyaaAllah segala ikhtiar disusuli doa dan tawlkal akan dikurniakan jalan penyudah yang baik. Sebagaimana kata di bawah "nothing is possible, the word itself says, I'M POSSIBLE"..... 


Testimoni Pelanggang
Hasil daripada testimoni pelanggang yang sangat berkesan dan positif tentang EllVita ni. Banyak perubahan yang dialami oleh para pelanggang selepas mengambil susu kambing Ellvita sebagai rutin harian. 


kulit berjerawat berkurangan dan mengalami perubahan apabila mengambil orgalac Ellvita


masalah anak demam dan batuk berkurangan dan sembuh apabila mengambil orgalac Ellvita


masalah ekzema dan kemerahan hilang akibat anak alah dengan susu lembu, Allhamdulillah orgalac Ellvita penawarnya

anak tiada masalah jaundice dengan mengalamkan orgalac semasa mengandung
Allhamdulillah, 
Syukur, dipertemukan saya dengan produk ini, bagaikan jatuh cinta jiwa raga membaiki hidup dengan lebih sihat dan bijak terutama untuk anak-anak saya. 

Tentu nak tahu berapa harga bagi susu kambing EllVita kan? Bagi mendapatkan tawaran istimewa dengan harga istimewa jemput singgah di laman sesawang, facebook dan instagram EllVita seperti di bawah:

Contact No: 019. 2020 911
Facebook: EllVita HQ
Website: www.ellvita.com
Instagram: EllVita HQ

sumber: EllVita
 "Jom pakat mari beli loni, belum cuba belum tahu, kena cuba slaluh, pasti tok nyesal"



10 comments:

  1. Ingat susu tepung je..rupanya ada bnyk produk dia

    ReplyDelete
    Replies
    1. a aa linda byk rupanya leh buat mcm2 resepi

      Delete
  2. Orgalac memang sedapkan.boleh buat macam macam dengan susu yg ada kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu mmg sedap segelas x cukup, nak lagi....

      Delete
  3. Replies
    1. a aa mmg sedap, boleh la cuba rabia... leh cantik n kurus ni.... rabia mesti suka... hehe

      Delete
  4. x penah lg ray minum susu kambing

    ReplyDelete
  5. Produk hebat, sedap dan berkhasiat...

    ReplyDelete
  6. perkongsian yg menarik.. saya dah pernah try beberap jenis susu kambing (bukan jenama yang ini) selalunya susu kambing ni bau dia memang kuat walaupun dah diproses..

    ReplyDelete
  7. Ciktie dah cuba dah ellvita ni, best! Ciktie suka

    ReplyDelete

Give your inspiration here and thank you.

Powered by Blogger.