Product Review

[Product Review][bleft]

Jom Jalan

[Jalan-jalan][bsummary]

Meriah Bila Balik Kampung

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Meriah Bila Balik Kampung / Allhamdullah, lebih kurang pukul 9 malam sampai Kedah Sabtu lalu... Masing-masing kepenatan perjalanan 8 jam dari Kota Bharu Kedah. 

Cerita balik kampung memang meriah la.... Walaupun saya ni dua beradik sahaja. Adik laki saya danfamily, mak ayah mertuanya pun balik KB juga. Bila dah berkumpul, memang tak sah la tak buat makan. Nasi dagang oooo... nasi dagang..... kena kukus. Kali ni, memang saya la yang kena. En daddy cakap dah tahu dah, nak suruh sapa lagi kalau tak saya! Dah memang saya sorang je anak perempuan... Dah tak ada lagi... kekekeke..... 

Tapi seronok boleh la lepas ni kukus nasi dagang tanpa bantuan mie saya lagi....


Nur Jannah
Haishhhh... Nur Jannah, balik kampung kali ni dengan semua orang dia tak nak. Ni gambar hari kedua kat rumah mak ayah saya baru dia boleh duk main sendiri... Kalau tak duk berkepit sahaja kat saya. Sampai nak masak pun, duk kukus nasi pun terbelit kat kaki saya.... Wahaiiiii anak......


Puteri Qaseh 
Ni, sepupu bongsu saya, namanya panjang saya ingat Puteri Qaseh je.... ye la say ni dalam keluarga sebelah mak cucu sulong.... so ramai la sepupu-sepapat... Malu dia dengan saya....


Anak Saudara, Anak Sepupu
Anak saudara anak adik saya pakai baju hijau untie saya yang pegang,,,, yang saya pegang lak anak sepupu saya... Ye la ini baru balik kampung sejak bulan 12 tahun lepas.... baru boleh jumpa anak saudara anak sepupu yang baru lahir ni.... Belakang baju biru pakcik saya....



Sembang
Ntah apa diorang duk sembang saya pun tak tahu, yang saya tahu masing-masing duk bincang nak pergi umrah awal bulan April nanti....


Bila dah berkumpul macam ni la gayanya adik-beradik mak saya, sepupu-sepupu saya... Memang rapat macam adik-beradik....


Anak sepupu pun ramai.... Kakak Amani yang paling besar.... 


Seronok bila berkumpul, ye la banyak citer.... masa saya atau adik balik sahaja. Kalau tak rumah mak ayah saya ni memang sunnyi mereka berdua je la....


Selamat menjamu selera....

Allhamdulillah.



5 comments:

  1. bestnya kan skali sekala blk kg..sy ni tiap2 minggu balk..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. lg best la cik nor tiap minggu balik... kita ni brapa bln sekali br balik... balik pun xdan nk rehat... kekeke.... kelam kelibut

      Delete
  2. inilah nikmat kehidupan..

    ada keluarga yang sentiasa ceria bersama.

    terbaik

    ReplyDelete
  3. Syoknya. Dah lama tak rasa pengalaman berkumpul ramai2 sekeluarga camni

    ReplyDelete

Give your inspiration here and thank you.