Pes Tom Yam Serbaguna Sejati Hebat

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم



Pes Tom Yam Serbaguna 6 dalam 1 Sejati Hebat / Allhamdulillah. 2 minggu lepas berlangsungnya minggu Usahawan Millennials Mindset Mapping Usahawan, sempat saya menjelajah ke booth dan gerai usahawan di Varsity Mall UUM. Antara booth yang menarik minat saya adalah booth yang menjual produk tempatan sepeti kicap, kuah laksa, perencah kuih tempatan dan sebagainya. Antara yang memaut hati saya adalah PEs Tom Yam Serbaguna.




Pes Tom Yam Sebaguna ini keluaran Sejati Hebat Enterprise (Habibah) yang terletak di Bukit Mertajam. Banyak yang boleh digunakan dengan pes tom yam ini, selain masak tom yam. Pes serbaguna ini juga boleh digunakan dalam masakan mee, kue teow, bihun, nasi goreng tom yam, sayur goreng dan sebagainya. 


Dengan menggunakan tagline "senang, cepat dan mudah" memang menyenangkan dan memudahkan kerja masak saya di dapur. Ye la kan.... limitasi masa berada di dapur bagi ibu bekerja sangat terhad, ia sangat membantu ibu-ibu bekerja malah suri rumah jua yang banyak kerja lagi harus dilaksanakan dengan mudah memasak. Di samping menyediakan makanan yang enak untuk keluaraga. Sesuai dengan nama syarikatnya sejati hebat, memang terasa hebat di dapur bila menggunakan pes serbaguna ini... hehehe


Ramuan yang digunakan dalam membuat pes tom yam serbaguna ini adalah cili, bawang, halia, serai, lengkuas dan garam. Yang pastinya anda tak perlu bersusah payah mencari serai, daun limau purut kerana dalam pes ini sudah tersedia bahan-bahan tersebut. 


Jangan risau, produk tersebut telah pun mendapatkan persijilan halal, MESTI, Buatan Malaysia dan juga menerusi Jabatan Pertanian Malaysia.


Mudah sangatkan! apa lagi boleh dapatkan produk ini di pasaran SME, Sejati Hebat Enterprise (Habibah) di talian 04-538 2716 dan 012-565 7818.



Alang-alang menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan.... hehehe.... Allhamdulillah.... 



14 comments:

  1. Serbaguna yang dicari cari kak...memudahkan urusan masak memasak...alhamdulillah :)

    ReplyDelete
  2. Menarik ni.. Senang nak memasak..

    ReplyDelete
  3. ADA PES MASAKAN GINI MUDAHKNKERJA MEMASAK

    ReplyDelete
  4. Tak pernah ccuba lagi brand ni. Lepas ni bolehlah try.

    ReplyDelete
  5. mudah dah sekarang ni nak masak, banyak pes masakan dah disediakn

    ReplyDelete
  6. mkn rajin rheila msk past ni..:)

    ReplyDelete
  7. tom yam..sedapnya...member2 kata kalau ke utagha, wajib beli pes tom yam sana..sedap..tapi tak pernah try lagi...

    ReplyDelete
  8. pes tomyam keluaran negari utara mmg sedap. hihi.

    ReplyDelete
  9. nak makan tomyam lah lepas ni..makan dgn nasi goreng..perghh.sedap sgt

    ReplyDelete

Powered by Blogger.