Sambal Ketuk

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Sambal ketuk


Bahan-bahan
Ikan bilis 2 genggam
cili padi (6 biji) ikut selera lagi banyak lagi pedas lagi best
bawang merah kecil 2 ulas
bawang putih 1 ulas
secubit gula

Cara
1. cuci ikan bilis dan toskan, saya tumbuk terus dengan cili padi, bawang merah, bawang merah dan gula. Buh gula bagi seimbangkan dengan masin ikan bilis. Tumbuk tak perlu hancur....
2. gorengkan

ps: terpulang sama ada nak goreng dulu ikan bilis pastu baru tumbuk atau nak tumbuk dulu baharu goreng....



8 comments:

  1. Sambal ni bahaya la kak....bila makan susah nak berhenti..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe pc mmg bahaya... bahaya gemuk mkn nasi byk klu ada sambal ni

      Delete
  2. ini sambal memang terbaik!! aira pernah makan keluarga angkat orang asli buatkan. ya Allah memang sedap sangat sangat :D

    ReplyDelete
  3. My fav.. Masa tak tahu nak masak apa, menu ni antara yang ada dalam kepala.. Senang je buatnya 😍

    ReplyDelete
  4. Nanti nak kena buat la hihihihi nampak sedap.. Pinggan gee tu comel kita pun ada gak yg mil punya hihihihi

    ReplyDelete
  5. ni kalau mkn dengan nasi panas ni macam best kan. aiyoo, lapa ns lerrr

    ReplyDelete

Give your inspiration here and thank you.

INSTAGRAM FEED