Memilih Sangat Sukar

Susah ke untuk memilih? Soalan yang saya ignore dari tahun lepas.... Dari setahun saya tak peduli kan soalan itu kerana saya belum menamatkan pengajian saya. Namun, selalu ingatkan pada saya supaya memilih yang A.... Husband saya ada cakap betul ke saya nak pilih A atau saya terpaksa dan juga dipaksa kerna yang A terdesak... Dia tahu jiwa saya suka pada yang B.... Saya serah pada Allah Ya Baari' saya tahu dia akan susun yang terbaik untuk saya. Kadang kala bila situasi terdesak terpaksa dan tersempit membuatkan saya kesian... Lalu mendahulukan keperluan orang lain meminggirkan kehendak hati sendiri... 5 tahun saya belajar... 

Nak pilih kasut raya pun susah k

Campur sekarang dah masuk 9 semester,  (5 + 5) tahun yang belum habis lagi ni apa yang saya suka... Terpaksa saya kuatkan hati menolong yang perlu... Husband saya selalu cakap kenapa ganggu saya yang masih cuti bersalin... Ye benar walaupun masih bercuti 3 bulan saya selalu ke ofis. Dan saya seperti bekerja seperti biasa. Saya diam! Bagi saya tak apa la,,, bagi husband saya, x perlu la ganggu saya memandangkan luka bersalin saya belum sembuh sepenuhnya. Orang tak tahu saya masih sakit, saya pun tak bagi tahu orang dan orang pun nampak saya sihat dan ke ofis seperti biasa. Tak apa lah... Mungkin hari ni kita tolong orang, Allah mudahkan kerja kita kelak...

Saya belum buat istikharoh.... Mana yang mahu saya pilih memandangkan saya belum habis ngaji. Bagi saya habiskan ngaji dulu sebab ini yang kritikal. Saya malas nak fikir banyak, saya buat kerja saya, saya tahu Allah akan buat kerjaNya.... 

Kalau anda mana satu yang anda pilih? 
#pilih yang disukai atau
#pilih untuk menolong orang

6 comments:

  1. Solat istikarah sangat digalakkan untuk memilih yang terbaik..

    ReplyDelete
  2. Saya doakan yang terbaik ok..

    ReplyDelete
  3. Buatlah istikharah. Kalau belum habis cuti bersalin dah bekerja bail ambil 2 bulan je

    ReplyDelete
  4. situasi dilema ni mcm irda skrg..irda nak resign nak buat businesa sendiri..dan kdg2 cam takut pula..dilema sungguh..apapun sy doaka yg terbaik utk awak...buatlah apa yg kita suka

    bila kita buat yg kita suoa..kita tolong org pun ikhlas

    ReplyDelete

Give your inspiration here and thank you.

INSTAGRAM FEED