Rezeki Nur Jannah

Allhamdulillah.... salam sayang, syukur...

Nur Jannah dah masuk dua bulan kelmarin 28 Mei 2017.... Allhamdulillah rezeki puteri ketiga saya! Syukur dia sihat,,,, itu rezeki yang paling bermakna..... bab rezeki ni macam-macam kan! bukan sahaja wang ringgit... Kesihatan juga rezeki! Rezeki paling berharga iaitu rezeki mengenal Allah... susah nak dapat ni, kecuali bagi bergelar hamba! sebetulnya hamba yang bertaqwa.... saya juga sedang mencari! 

Doa saya tuk anak-anak dan semua para pembaca semoga kita semua diberikan rezeki itu, iaitu rezeki mengenal makrifah allah swt.... di bulan yang penuh keberkatan ini, semoga Allah merahmati kita semua... dengan rezeki masa yang berkat dapat kita membaca al Quran dan melaksanakan perkara sunat... InsyaaAllah....



Rezeki kita sebenarnya Allah dah tentukan, semasa dalam alam rahim lagi seperti mana Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda,

إن أحدكم يجمع خلقه في بطن أمه أربعين يوما نطفة ثم علقه مثل ذلك ثم يكون مضغة مثل ذلك , ثم يرسل إليه الملك فينفخ فيه الروح , ويؤمر بأربع كلمات : بكتب رزقه , وأجله , وعمله , وشقي أم سعيد . فوالله الذي لا إله غيره إن أحدكم ليعمل بعمل أهل الجنة حتى ما يكون بينه وبينها إلا ذراع فيسبق عليه الكتاب فيعمل بعمل أهل النار , وإن أحدكم ليعمل بعمل أهل النار حتى ما يكون بينه وبينها إلا ذراع فيسبق عليه الكتاب فيعمل بعمل أهل الجنة
“Sesungguhnya tiap-tiap kalian dikumpulkan penciptaannya dalam rahim ibunya selama 40 hari berupa nutfah, kemudian menjadi ‘Alaqoh (segumpal darah) selama itu juga lalu menjadi Mudhghoh (segumpal daging) selama itu juga, kemudian diutuslah Malaikat untuk meniupkan roh kepadanya lalu diperintahkan untuk menuliskan 4 kata : Rezeki, Ajal, Amal dan Celaka/bahagianya. maka demi Allah yang tiada Tuhan selainnya, ada seseorang diantara kalian yang mengerjakan amalan ahli surga sehingga tidak ada jarak antara dirinya dan surga kecuali sehasta saja. Kemudian ia didahului oleh ketetapan Allah lalu ia melakukan perbuatan ahli neraka dan ia masuk neraka. Ada diantara kalian yang mengerjakan amalan ahli neraka sehingga tidak ada lagi jarak antara dirinya dan neraka kecuali sehasta saja. Kemudian ia didahului oleh ketetapan Allah lalu ia melakukan perbuatan ahli surga dan ia masuk surga.”(HR. Bukhari 3208 dan HR.Muslim 2643)
Apa jua yang Allah tentukan kepada kita itulah yang terbaik bagi kita. Setiap apa yang Allah tetapkan itulah rezeki kita.... Banyak kali saya beristigfar,,,, itu juga rezeki.... terima kasih! Allhamdulillah,,,, semoga anda semua dilimpahi rezeki di bulan mulia ini.... InsyaaAllah.... 

Previous
Next Post »

4 Give your inspiration

Click here for Give your inspiration
PeRdU cINta
admin
May 29, 2017 at 1:10 AM ×

Buat pilihan sebaiknya mahu sehasta dari syurga atau sehasta dari neraka...subhanAllah..usahakan agar syurga itu menanti-nanti kita..ameen..selamat berpuasa kak..

Reply
avatar
Ana Suhana
admin
May 29, 2017 at 6:30 AM ×

Alhamdulillah atas segala nikmat dan rezeki yg di kurnia kepada kita. Org selalu pandang rezeki tu hanya pada material sedangkan byk lg rezeki yg kita dpt tp kita tak perasan. Mcm akak cakap kesihatan yg baik juga satu nikmat. Berapa byk org yg sedang sakit berimpian utk kembali sihat. Dan sesungguhnya nikmat yg paling besar ialah nikmat iman.

Reply
avatar
Cik Ash
admin
May 29, 2017 at 8:47 AM ×

alhamdulilah rezeki baby, comelnya baby

Jemput Join Giveaway: Giveaway Annivesary Dan Duit Raya

Reply
avatar
panphila
admin
May 31, 2017 at 5:05 PM ×

Alhamdulillah, anak saya, Fateh baru juga masuk 2 bulan pada 25 Mei yang lalu. Jarak anak kita tak banyak jauh beza. Semoga anak-anak kita membesar dengan sihat.

http://panphila.blogspot.my

Reply
avatar

Give your inspiration here and thank you. ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment