Enter your keyword

Friday, March 25, 2016

Masalah dan Dugaan Akan Membuatkan Anda Menjadi Hebat Jika,,,,,,

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Allhamdulillah... Jumaat barakah...


Allah Ya Adl....
Allahuakhbar, sepertimana yang saya ceritakan tentang keadilan di sisi Allah dan manusia sangat berbeza. Manusia susah nak nampak apa yang belaku ketidakadilan pada manusia adalah takdir allah dan menerima dengan rasa syukur. Kerna setiap apa yang beraku walaupun tidak adil pad manusia tapi itu adalah ketentuan Allah. Allah takkan biarkan ia berlaku jika Allah tak izinkan ia berlaku. Telah banyak saya merasainya. Dan kini saya sangat bersyukur ketidakadilan yang manusia buat pada saya punuh hikmah. Terima kasih Ya Rabb Engkau sahaja Yang Maha Adil. Kadang-kala saya terfikir manusia buat saya tidak adil tapi saya sangat kesian ketidakadilan itu memakan diri mereka sendiri. Ya Allah Engkau rahmatilah mereka. Mereka terhijab!

Bila Hati Terhijab

Susah dimengetikan, pasal hati dengan kotornya, membuatkan ketidakdilan terjadi. Namun ia terjadi dengan izin Allah, kerana Allah Yang Maha Mengetahui. Harus cermin diri sendiri juga! Ya Allah Ya Fattah Ya Waasi' Ya Basith bukankanlah, luaskanlah lapangkanlah hati mereka yang terhijab supaya mereka nampak ketidakadilan yang berlaku. Ya Allah mungkin mereka tak kenal Mu. Aku mohon petunjuk dan hidayahMu buat mereka dan masukkan mereka ke syurga Mu tanpa hisab. Kesianilah mereka Ya Allah.... Berikan kasih sayang Mu kepada mereka Ya Rahman Ya Rahim... 

Doa Yang Terbaik


Hati membeku. Think positif! Allah kata dalam hadis khudsi "aku seperti persangkaan hambaMu".... Ya Allah terima kasih kerana memperingati saya dengan apa ketidakadilan yang saya rasa tak adil namun ia adil bagi Mu.... Allhamdulillah.... bagai masuk telinga kanan keluar telingi kiri saya sudah terima apa jua perkara yang buruk pada saya, saya balas dengan doa yang terbaik... Terima kasih Ya Rabb atas bimbingan Mu Ya Haadi.... Hebatnya Engkau mengajar ku!.... Subhanallah..... Maha Suci Mu Allah Ya Quddus Ya Jalili, suci dan jernihkan hati ku dari berhala dunia, kerak dosa, bisikan syaitan, nafsu dan sebagainya.

Syukur Dengan Masalah Tanda Anda Hebat
Apa jua masalah yang anda hadapi, hadapi la dengan tenang. Tenang dengan Allah. Back to Allah kerana setiap apa yang Allah datangkan kepada kita penuh dengan rahmatNya. Percayalah jika diri anda bersandar kepada Ya Rabb... anda akan tenang, tidak melatah di facebook dan segala bagai media social. Pergilah mengadap Allah, kerana Dia yang mendatangkan segala kesusahan dan dugaan buat anda. Makhluk cuba asbab! Ingat makhluk cuma asbab untuk Allah menarik anda ke pangkuanNya. 

Jom makan!


2 comments:

  1. Sandar semua pada NYA..betul...bila kita betul betul serah kepadanya...in sha Allah ketenangan hadiahnya...

    ReplyDelete

Give your inspiration here and thank you.

Popular

Follow by Email