Jogging.... Yeahhh

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Allhamdulillah
Menghirup udara sambil berjogging, sangat menyegarkan. Suami tercinta setia menunggu... hehehe..... Hari ni ramai kat track stadium dan juga ada yg guna track jalan raya. Tak la sunyi sangat kat track jalan. Memandangkan hari ni hari ketiga minggu pengajian bermula. Hari Selasa pelajar tak ada kelas, ramai yang jogging dan beraktiviti sukan yang lain seperti berbasikal pusing UUM.


Selepas jogging join en husband sembang dengan staf yang sama-sama jogging dia cakap ada track baru kat padang golf baru siap. Sekarang ni boleh guna lagi track tu. Tapi bila padang golf tu dah dibuka dah tak boleh guna track tu. Sebab itu track jalan kereta golf yang lalu. Wahhhh..... menarik ni. Encik husband pun dah minat nak join jogging. Ye la kan tiap hari dia duk hantar saya dan tunggu jogging saja.

Memandangkan weigh naik sesangat ni kena la senaman. Semput tak ingat. Buat kerja guna tenaga sikit dah termengah-mengah.

Jom jogging

Jalan kaki pun ok juga janji leh keluarkan peluh jadi la tuk saya yang bam ini....

hehehe

Tips Jogging Supaya Tidak Semput
Pernafasan
Kawal pernafasan anda cuba benafas sehingga dalam perut. Sedup oksigen dan dan kembungkan perut. Semasa anda berlalri teruskan bernafas dengan cara tersebut. InsyaaAllah semakin lama anda jogging senakin laju jadinya.

Selepas habis jogging jangan berhenti mengejut, relex dulu buat senaman ringgan. Takut nanti anda akan pening dan pitam.

Selamat mencuba.



8 comments:

  1. rindunye nak joggin..sejak ada ank ni, tak dan dah nak buat semua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak pun cam tu gak sis... ni anak p sekolah br leh buat.

      Delete
  2. Dah lama tak jogging, busy. Hehe ^-^

    ReplyDelete
  3. Semalam teman adik g jogging tp saya g jalan jalan jeee .. Hehe

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum sheila...bestnya..:)

    ReplyDelete
  5. Lama tak jogging..insyallah nnti nk mula blk

    ReplyDelete

Powered by Blogger.