Doa Buat Sahabat

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Marilah Mengenal Allah.


Hati yang penuh kasih kepada ya Rahman ya Rahim tidak punya walau sebesar zarah pun kebencian kepada sahabatnya, namun seringkali dia bertindak tegas sekiranya sahabatnya tersasar, bukan kerana benci sesama manusia, tetapi kerana tersangat kasih kepada Allah, dia menjadi alat Allah ya haadi dalam membimbing sahabat-sahabatnya, walaupun tidak disukai sahabat2nya dan ramai menjauhinya, kasihnya kepada Allah membuatnya terus melakukan tugas menegur dan membimbing kerana taat kepada ya sami', akur dengan agenda ya Baari' dan kehendak ya Qodir ya Muktadir.

Tidak ada lagi kecik hati, terasa hati, jauh hati antaranya dan sahabatnya kerana hatinya penuh dengan kasih kepada ya Rahman ya Rahim.

Bagaimana pun tindakannya terhadap sahabatnya walau nampak negatif oleh semua orang, kerana tiada sezarahpun benci dlm hatinya, tetap hubungan sesama manusia terpelihara dan syaitan akan berputus asa dalam memecahkan hubungan itu.

Kekuatan merubah manusia sekeliling memerlukan 99 energy dihati, energy utk terus memikul amanah ya Nuur ya Haadi ya Haq dalam menunjuk jalan, energy kebijaksanaan ya Alim ya Hakim ya Rashid dalam mengatur setiap langkah, energy kekuatan jiwa ya Aziz ya Qowiy ya Matin dalam menembusi halangan2 yang dibentangi oleh syaitan.

 Jiwa waja yang penuh cahaya kebijaksanaan ini menakutkan yahudi dan syaitan kerana dia tidak mengenal takut dan bimbang, perkataan putus asa dan kecewa sudah tiada dalam kamus hidupnya, yang dia tahu, bergerak dan bekerja utk Allah setiap saat setiap ketika.

Ingatlah sahabatku, semakin sempit dadamu dalam perjuangan, semakin luas jalan menuju kepada Allah ya Wasi', semakin miskin hidupmu, semakin dekat dan sangat hampir dirimu kepada Ya Razaq ya Ghoni ya Mughni, setiap saat redhamu kepada Allah ya Qodir ya Muktadir, mahligai2 syurga terbina utkmu.

Semakin dicemuh orang, semakin cinta dan rindu ya Wadud kepadamu, semakin bawah jatuhmu, semakin tinggi darjatmu disisi ya rafi', ya muiz, ya majid, ya hamid.

Semakin tertutup jalan hidup dan jalan rezeki dunia, semakin dibuka oleh ya Fatah kehampiran kpNya.

Oleh itu sahabatku, nikmati kesempitan, kemiskinan, kebencian manusia, kejatuhan kerana itu semua jalan mengenal Allah ya qobidh, ya khafidh, ya muzill yang mendatangkan kelazatan sujud dan zikir terus memuji dan memuji, jangan berhenti walau apa jua peristiwa yang dibentangkan dalam hidupmu.



Previous
Next Post »

Give your inspiration here and thank you. ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment