Lalai Membawa Padah

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Al kisah kelmarin aku lunch di cafe seperti biasa.... meja kuning panjang kerusi bulat tu..... hehehe..... kemudia ada dua oreng pelajar  datang tanya ada orang tak, aku jawab tak ada.... mereka ambil port depan aku.... then tinggal handphone macam tu aje depan aku..... lama gak tu diorang pergi tengok makanan.... Bila dia datang, aku tegur


"tak takut ke handphone kena curi?".... 

dia senyum kawan dia menympuk

"dia ni memang selalu macam tu" 

tuan handphone lak menyampuk

"saya tengok ada orang, saya letak je la".... 

aku lak mencelak

"kalau saya jahat, dah dah curi handphone awak".... 

"dulu, saya pun macam tu main letak, tak kisah jer barang-barang sampai handbag saya kena curi dalam surau, kad kredit saya hampir RM4k diguna, baru saya beringat!"

Sebenarnya aku terlebih yakin Allah ada, Allah jaga, tapi awas yer, Allah akan uji juga hambaNya yang terlebih yakin ni....

Bila Allah uji itu adalah sebagai penghapus dosa kita.... redha je la, keran setiap saat dan ketika kita akan lalai.... Bila lalai Allah nak tarik semula kita dekat denganNya, Dia bagi la apa-apa peristiwa tuk kita....

Fikir dan renungkan!




2 comments:

  1. Betul tu, sis. Kita kena beringat sebelum kena.

    ReplyDelete
  2. kita perlu berhati hati sebelum terlambat.

    ReplyDelete

Give your inspiration here and thank you.

INSTAGRAM FEED