Kenduri Di Gurun

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Allhamdulillah.....
Hari ni kami empat beranak ke Gurun, kampung jiran saya.... dah lama dah kami janji nak p kampung dia dari masa raya haji lagi, Allhamdulillah, hari ni baru sampai. Mereka buat kenduri berendoi dan berkhatan....


Orang Kedah ni kalau kenduri meriah giler.... kami makan berlima dengan anak-anak ku tapi mereka jamu kami, sampai naik segan..... walhal buat jer muka macam tak malu.... hehehe.... kenduri berkhatan pun seekor lembu tu biasa saja kat sini.... Kalau kat kampung ku Kota Bharu tak de la nak buat kenduri kalau berkhatan....


Kami exit tol Pendang, Kota Sarang Semut.... Aku dah pernah exit tol ni masa pergi program motivasi dulu....


Seronoknya tengok bendang.... nama kan negeri Jelapang Padi.... sejuk mata memandang....





No comments

Give your inspiration here and thank you.

Powered by Blogger.