Conference Dunia VS Conference Akhirat

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Alhamdulillah.... minggu lepas minggu yang sang pax Allah Ya Baari' susunkan.... Bersyukur sangat meninggalkan conference dunia bersama conference akhirat. Walaupun tiada kata Istanbul Aku Datang, namun Allah Ya Baari' mengaturkan urusan ku ke Perlis.

Conference Akhirat
Sebelum Istanbul Aku Datang, hati ku memang berkecamuk berbelah bahagi.... Allhamdulillah, bila berserah pada Allah Dia Ya Baari mengatur segala urusan kita akan yakin dengan Nya. Dua hari di "Program Dari Hati Ke Hati 3.0 : Memperkasa Wanita Dengan Penyelidikan Melalui Teknik Terapi Kecerdasan Spiritual" yang diajurkan oleh Pusat Pengajian Komputer dan Kejuruteraan Komunikasi, Unimap Perlis yang berlangsung di Hotel Seri Malaysia pada 13 dan 14 Ogos 2015.


Conference ni adalah kali ke 3 selepas kali kedua pada bulan Mei yang lalu dan yang kali pertama pada bulan Oktober tahun lepas. Kedua-dua itu dianjurkan oleh Universiti Utara Malaysia. InsyaaAllah, untuk kali ke 4 akan diajurkan oleh Universiti Teknologi Malaysia, Skudai akan datang.

Qiammualai
Salah satu sebab aku memang hati berbelah bahagi untuk ke Istanbul kerana "Qiam".... Aku belum pernah qiam bersama Prof. Wan.... seminar yang lepas dan jika Prof datang Kedah pun aku tak berkesempat qiammulai dengan Prof. Kali aku mesti grab...... Membawa husband dan anak-anak bersama bermalam di Hotel Seri Malaysia atas tiket crew aku bersyukur sangat Allah Ya Baari' susunkan segalanya untuk ku dan keluarga. Qiammulai yang sangat indah bila dapat rasakan Allah berada dekat dengat kita. Dari 3.30 pagi hingga Subuh dan sampai Dhuha. Sangat hebat energy Allah Ya Aziz Ya Qawiy Ya Matin, sedikit pun tak ada rasa penat dan mengantuk!!!

Reward Untuk Keluarga
Anak-anak seronok dapat holliday sama.... kami jarang bercuti walupun duk tengah fulltime cuti ni setakat ni Allah Ya Baari' belum susunkan untuk erti holiday. Kalau bercuti tu sambil bekerja la namanya.


BAnyak aku belajar dari conference akhirat ni.... walaupun ini kali ketiga aku, tapi aku tahu setiap kali pergi mesti Allah akan bagi ilmu baharu dan baharu...


Budak-budak ni memang seronok ler dapat makan-makan dan mandi pool....


Hari kedua kami dapat check out pukul 7 petang..... Allhamdulillah... habis conference pukul 5 lebih......

Paling Terkesan
Bila qiam dan tayangan video "Siapa Kita"


Video ni Allah Ya Baari' menjadikan aku alat untuk mngatur mengeditnya.... sahabat suruh aku tunjukkan video ni pada prof semasa para peserta membentangkan proposal mereka.

Tiba-tiba prof, suruh aku present masa last sesi. Masa tu Allah sahaja yang tahu, betapa takutnya aku! kena present!!!

Prof. kata semua kena tengok video ni.... 

Memang Allah Ya Baari' maha mengatur segalanya....

Last sesi bila tayang video ni ditayangkan aku yang sebak sebenarnya. Sebab sebab itu lah aku! sebak sebab tak sangka akan ditayangkan pada semua peserta pada hari tersebut.

Habis conference, ada peserta datang pada ku bagitahu "akak nangis tau, tengok video tu".... Dia nangis sebab dia sudah dikuliahkan oleh Allah Ya Alim Ya Hakim Ya Rashid sebelum tu.....





2 comments:

  1. lama tak singgah sni.. dah lepas da conference ni.. tapi jauhnya hehe..
    apa apa pun intipati tu yang kita nak.. bagus =)

    ReplyDelete

Give your inspiration here and thank you.

INSTAGRAM FEED