Cempedak Goreng

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Buah cempedak dibawa belayar
Masak sebiji di atas peti
Saya budak baru belajar
Kalau bijak apakah buah ini?


kekeke.... sudah terang lagi bersuluh
musim sejuk hujan cam gini memang sedap ler makan cempedak goreng ni?


Allhamdulillah terima kasih Ya Razzaq, hantarkan cempedak untuk kami....
Adik dan kakak Amani memang suka sejak musim cempedak ni. Kat sekolahnya pun ada jual cempedak goreng, laju jer aku tengok kakak Amani makan. Suka rupanyer budak ni kat cempedak goreng ni.... Adik Zara pun sama, minggu lepas jiran bagi cempedak goreng cepat jer dia makan. Ok anak-anak hari ni mama belikan cempedak ni, InsyaaAllah kita goreng sesama k... RM3 sekilo kat tempat ku.... dua biji ni kecil dan besar dapat RM10....

Terima kasih Ya Rabb, Ya Syakur....
Kau berikan dan sampaikan jua rezeki ini pada hamba Mu yang lain..... aamiinn...


4 comments:

  1. bestnya.. dah lama tak makan cempedak goreng.. nak cari pon dah payah sekarang.. tetibe teringin plak lepas baca entry ni.. huhuhuuu~ T_T

    ReplyDelete
  2. sedapnya cempedak, kaknoor cari jugak ni disini belum terjumpa lagi, mungin esuk lusa ada mesti nak goreng jugak sbb ramai jugak yg suka cempedak goreng kat umah ni

    ReplyDelete
  3. kebetulan baru lepas makan cempedak goreng 1 ulas setengah.....

    ReplyDelete
  4. CT kalo cempedak.. suka makan yang mentah hahaha.. bila da goreng mesti nak buang
    jugak part tepung tu..

    ReplyDelete

Give your inspiration here and thank you.

INSTAGRAM FEED