Persiapan Menyambut Ramadhan Part 4

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Allhamdulillah..
Assalamualaikum dan salam sayang buat semua...

Hari yang penuh energi dengan Asma'Mu... Allhamdulillah. Syukur  Allah Ya Syakur  memin jamkan kekuatàn Mu Ya Aziz  Ya  Qowiy  Ya  Matin dengan semangat membara hari ini hari persekolahan.

Turun rumah rutin harian menghantar  kakak ke sekolah. Then masuk library. Bila turun rumah aku dah serahkan kepada Al Baari' walaupun  sesiapa mana aku hari ni aku nak pergi ke ceramah Syeikh  Nuruddin.


Dia selalu dipanggil berceramah di uum tapi aku tak pernah pergi. Buat kerja tengok jam pukul 9.30 pagi. Aku minta Allah Ya Baari  susunkan kerja aku hari ini. Kalau aku tutup je latop ku kerja aku mungkin tak sempat siap kerana pul
 2.30 aku ada meeting.

Aku tekat tutup  latop keluar library  untuk attend ceramah  Syeikh  Nuruddin.  Aku yakin Allah Ya  Baari  akan susun hidupku.

Sampai di pusat Islam  aku buka latop buat kerja kerana penceramah  belum masuk.  Tak sempat siap satu slide kami di pesan supaya me mati kan sebarang alat2 Komunikasi dan beri tumpuan sepenuhnya  kepada ceramah yang akan  disampaikan.

Sebelum bermula kami semua di kehendaki  bangun berdiri.... dalam hati ku nk kena nyanyi lagu negara ku ke? Lum pernah pula pusat Islam  buat macam ni. Tekaan ku silap. Rupanya kami kena mengalunkan asmaul husna.... Subhanallah.... dengan penuh semangat lagi aku membuka mulut....

Kemudian kami di persembahkan dengan alunan khasidah  dari pelajar maahad tahfiz  Repek Pasir Mas Kelantan....

Sebelum  ceramah bermula Tuan Syeikh  Nuruddin mengkhitan  baying perempuan cuci staf uum... Subhanallah... bertuah bayi ni.... semoga menjadi anak soleh....


Bersambung  nanti......

1 comment:

  1. Salam sis.... salam kenal dan balas kunjung dari saya...

    Alhamdulillah..... majlis ilmu penuh barakah....

    ReplyDelete

Give your inspiration here and thank you.

INSTAGRAM FEED