Bicara Hati Dengan Al Malik

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Bicara Dengan Al Malik

Allahumma Ya Malik, ya Malik, ya Malik, sesungguhnya Engkau yg Maha Memiliki dan Berkuasa diatas segalanya, daku ini milikMu, jantung ku milikMu, Engkaulah ya Muhyi yg mendegupkannya dan Engkau juga mampu menghentikannya, otakku dan ilmu dlm otak ini milikmu ya malik ya Alim ya Hakim ya Rashid, Engkau yg memasukkan nya dan Engkau juga mampu mengeluarkan kannya, wang ringgit yg ada pdku milikMu, Engkau memberi dan Engkau mampu mengambil nya kembali, suamiku, isteriku, anak2ku, ibubapaku, kawan2ku milikMu. 

Engkau memberi pinjam dan Engkau mampu mengambil mereka, segalanya milikMu ya Malik. Matahari, bulan, bintang dan planet2 di angkasaraya semuanya milikMu ya Malik, Engkau ya baari' mengatur perjalanan nya dan Engkau juga akan memberhentikan dan memusnahkannya nanti. Alam dan isinya ini seluruhnya milikMu, Engkaulah ya Malik, ya Waliy ya Wakil ya Baari', pemilik mutlak yg mengurus dgn sendiri tanpa bantuan sesiapa. Daku hamba yg fakir tiada memiliki apa pun, semuanya meminjam dariMu dan pinjaman itu adalah amanahMu yg akan dipersoalkan setiap satunya nanti di hati perhitungan, hari hisab dan di Mahkamah Mu nanti.

Oleh itu Ya Allah ya Nuur ya Haadi ya Haq, bimbinglah daku dgn cahaya petunjuk dan cahaya makrifatMu agar daku dpt menggunakan segala milikMu ini di atas jln redhaMu ya Rahman ya Rahim.

2 comments:

Give your inspiration here and thank you.

INSTAGRAM FEED