Sesibuk Mana Pun Anda Sibuk Lagi Allah Ya Baari'

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Assalamualaikum... salam sejahtera...

Allhamdulillah... dapat menjengah ke sini.... dalam duk menyibukkan diri (hihihi) dengan urusan dunia adakalanya adiberikan ruang untuk mencari ketenangan abadi, itu adalah sesuatu yang sangat bermakna... tanpa diluah dengan perkataan...

Sibuknya Aku!!!
Dalam tiga empat hari ni ku memang sibuk ada perkara yang perlu diselesaikan... masuk library, tulis jurnal,  keluar library, ambil anak sekolah, settle makan minum mandi solat dia, hantar lagi ke sesi petang, bergegas semula ke library menyiapkan apa yang patut...

Allhamdulillah, kelmarin siap satu jurnal....

Namun, apa yang ada didepan mata pada zahirnya terlihat... dan apa yang terlihat itu tidak semua yang betul....

sumber : google
Bergegas pula jumpa dekan... Allhamdullih, dapat ilmu baharu dari Allah Ya Alim Ya Hakim Ya Rashid.... walaupun banyak yang slapnya pada yang terzahir pada jurnal itu... Namun, ku sangat bersyukur dengan ilmu yang diberikan untukku melalui dekan....
Terima kasih Ya Rabb... sesibuk mana pun aku, hidup aku engkau yang susunkan... Allhamdulillah tiap apa yang Engkau berikan kepada ku susah atau senang, ia membuatkan aku lebih dekat dengan Mu!!! cabaran atau dugaan, aku terima dengan readha.... walaupun di hati ada kegelisahan, namun bila ku dapat mencari masa dalam masa sujud untuk Mu, ketenangan teramat dapat ku rasa....
Kita sering mengaku diri kita sibuk bak situasi ku di atas! Bila lihat dengan mata hati Allah Ya Rabb lagi sibuk.... semua makhluknya manusia, binatang, tumbuhan semua Dia yang aturkan, yang susunkan.... mana yang lagi sibuk, kita atau Allah...??? Hidup kita pun Allah yang aturkan... bagus sibuk dunia, tapi jangan lupa sibuk itu datangnya dari SIAPA???

Bab Menulis
Selama ni memang duk gelong, tak tahu nak menulis walaupun dari tadika duk belajar menulis... ditambah pula penulisan dalam bahasa Inggeris, memang ku yang terror sangat... berpeluh gak la habaq hang walaupun duk dalam library kedinginan.... peluh dalam susah untuk digambarkan.... hihihi

Sumer: google 

Ilmu Allah sangat luas
Seluas bumi ciptaanNya Al Khaliq begitu jua dengan ilmuNya... berlapis-lapis langitNya ada 7 lapisan semuanya... tersangat luas ilmu Allah dan Dia sangat sibuk dan bandingkan kita!!! percaya la mahu pun kita sedar atau tidak, cuba tengok hujung jari anda... apa yang anda nampak??? apa yang anda fikirkan??? banyaknya ilmu di situ!!! Ya Zair Ya Bathin....
Seluas bumi Allah, langit, bumi, matahari, planet, bintang, sesibuk itulah Allah Ya Baari'... hebatnya Dia nak dibanding apa la sangat aku ni, sibuk hujung jari jer Allah bagi dah mengaku diri ku sibuk....

No comments

Give your inspiration here and thank you.

Powered by Blogger.