Mencabar Betul Bila Kakak Cabut Gigi

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Kakak Amani punyer ceritera cabut gigi.... erm... termasuk hari ni baru 4 kali dia pergi jumpa dentist. Hari ni memang kena empat orang pegang termasuk dua orang doktor baru dapat cabut dua gigi hadapannya. Terpaksa buat macam tu, coz doktor dah inject buat bius sebelum tu... 


Allhamdulillah semua selesai dengan selamatnya.... Pada kali kedua jumpa dentist dia ok jer Ahad minggu lepas. Dapat la doktor cabut gigi bawahnya sebatang... tiada langsung pun dia rasa sakit bila inject dan cabut.... dpktor kira sampai 10 ok settle..... nak jadikan cerita hari Khamis lepas bila nak pergi tampal gigi geramhamnya, dia mula takut dan tak bagi tapi aku suruh juga boleh la doktor buh ubat jer....


Hari ni dia buat hal lagi tak mau pejam mata tak nak duduk kat kerusi terpaksa la kami cara paksaan... huh! mencabar betul! tak apa la janji gigi dia boleh cabut.... kali pertama jumpa dentist umur kakak 5 tahun, masa tu doktor tak bagi cabut lagi... sekarang baru boleh cabut...

Dah siap cabut gigi terus ke sekolahnya jumpa cikgu kelas bagi mc... 

Selamat..... 

p.s : gambar kakak amani masa kecil dan header lama blog ni..... dah berapa banyak tukar la..... 

2 comments:

  1. Biasalah bebudak mood dia bertukar...ada masa ok ada masa tak. Umur gini mmg emak ayah kena duk ulang alik ke dentist jerlah gamaknya

    ReplyDelete
  2. eheheh yang besar gabak ni pun takot nak cabut gigi lalalala..

    ReplyDelete

Give your inspiration here and thank you.

Powered by Blogger.