Seruan Menuju Kejayaan : Penyucian Hati Dengan Asmaul Husna



Assalamualaikum... Salam sayang dan kasihNya Ya Rahman Ya Rahim....

Tengah minggu lepas aku telah menghadiri satu usrah. Di situ aku cerita tentang proses penyucian hati... Sangat empress... Aku sendiri pun tak sangka apa yang aku alami.... entry sebelum ni ada aku ceritakan serba sedikit...  Akan ku lanjutkan di sini... demi untuk menuju kejayaan ke mana kita? sudah tentu semua mahu ke syurga Allah kan...


Aku bukan ustazah nak membebel.... cuma untuk membaiki diri mengenal diri, balik pada fitrah, kenal siapa aku sebenarnya? Siapa pencipta aku? aku cuma nak kongsikan apa yang aku alami dalam dua minggu ini.... 

Kesedaran 
Sedar tak sedar kali pertama aku diperkenalkan dengan Asmaul Husna bila aku belek buku aku ada tarikh 4 Mac 2014..... Ya Allah..... dan pada 4 Mac 2015 aku kembali bertaut buat kali keempat kursus bersama Asmaul Husna.... Subhanallah.... setahun! Dalam setahun tu aku masih ditakuk lama... dan dua hari sebelum tu hatti aku berkata dan terdetik untuk membuat pengucian hati.... kali keempat aku ikut kursus baru aku betul-betul faham dan takut.... Semoga Allah Ya Fattah terus membuka hatiku.... 

Hati Ku Yang Berlumut, 
3 Mac pagi aku bangun untuk proses penyucian hati.... Seminggu nonstop aku buat..... result sangat memberansangkan... baru aku sedar segala penyakit hati apa yang kita buat selama ni penyelesaiannya ada pada qiammulai... Yang selama sudah telinga ku asyik diperdengarkan tentang tahajut, tapi godaan nafsu, syaitan dalam hati dan jiwa penuh menyesatkan aku sehingga selama ni aku hidup bertuhankan dunia, syaitan, nafsu dan manusia.... malas dan terus malas untuk bangun qiam... kalau bangun pun itu jika ada masalah baru terkebil-kebil nak mengadu....

Sedih Dengan Diri 
Sedih memang sedih.... teringat sepertimana bah besar yang melanda Kelantan kampung ku juga yang sebelum ini belum pernah banjir,,,,,, korang pun nampak kat tv kan lumpur yang tersangat tebal susah tuk dicuci.... namun, penyuciannya ada dengan mengenal Allah, meraih Makrifatullah.... dengan Ya Allah Ya Quddud Ya Jalil..... lumpur berkerak, berlumut itu la hati ku yang sebenarnya.... sangat sedih dengan diri sendiri...

Makan dan Minum Ku 
Sekarang baru aku terasa bila aku makan dan minum aku dapat bayangkan aku makan dan minum air panas menggelegak seperti besi cair, tembaga cair yang mendidih kepanasan.... itu lah minuman neraka.... Ya Allah butanya hati ku selama ini.... 

bersambung.....



No comments

Give your inspiration here and thank you.

Powered by Blogger.